"Titta!" (första gången)

Björk

Trådstartare
Måste bara berätta om sonen. Han vaknade vid 7 idag och fick titta ut på det vintervita snölandskapet ute.
"HOH!" sa han först och sen ett tydligt "Titta!". Första gången han sa det!!

Jag jobbar halvdag idag och ska hem till mina två killar och gå ut och leka i snön vid lunch!! :D
 
Sv: "Titta!" (första gången)

Å vad mysigt :love:
Hur gammal är han? Jag vill att min också skall prata lite och inte bara 'upptäcka ljud'... just nu är falsettskriket populärt ... inte hos mamma dock :crazy: *tinnitus*
 
Sv: "Titta!" (första gången)

Han är 11 månader drygt. Har sagt mamma och pappa (fast lika ofta mammammamma och abbababa) i någon månad nu, men verkar tycka att det går lika bra att använda vilket som på oss båda så pappa får ofta finna sig i att heta mamma istället. :D

Så; detta var första riktiga ordet förutom just mamma och pappa.
 
Sv: "Titta!" (första gången)

Vad roligt, Björk! Talutvecklingen är bland det roligaste som finns. Snön ändrar ju på hela världen, klart att man måste verbalisera över det även om man bara är en bebis.

Min sons två första hela meningar var:

- Det tycker jag INTE!!!

och

- Mera smörgåstårta sa jag ju!

(Det torde också ha varit första gången han sa "smörgåstårta".)

Om din son liknar min det minsta lilla, blir nästa ord "NEJ". :D Om han liknar min lillasyster blir ordet "MIN" istället. :D
 
Sv: "Titta!" (första gången)

Åh, så mysigt!
Min 7 månaders kille satt länge i morse och tittade ut genom fönstret på allt vitt och konstigt där utanför. Han la pannan i djupa veck och verkade riktigt fundera på vad som höll på att hända med världen. Hade han varit lite äldre hade han nog också sagt, TITTA! Nu är det mest mamamama och bapapapa som gäller. Men jag tror inte att han förknippar det med mamma och pappa än :D
 
Sv: "Titta!" (första gången)

Om din son liknar min det minsta lilla, blir nästa ord "NEJ". :D Om han liknar min lillasyster blir ordet "MIN" istället. :D

:rofl:
Skulle nästan kunna gissa på NEJ faktiskt.... han har utvecklat en hel massa av den egna viljan på senare tid och ibland säger vi "om blickar kunde döda..." ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 395
Senast: Twihard
·
Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
591
Senast: Rie
·
Övr. Barn Jag har en son och vi har varit på fyraårskontroll på BVC. Jag känner att jag begriper inte detta: Fungerar det på "alla" fyraåringar...
2
Svar
36
· Visningar
3 338
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 661
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp