Titta på stallplats - vad tänka på?

F

Fjunet

Jag ska titta på stallplats i veckan, och jag undrar om det är något speciellt jag ska tänka på? :confused: Har aldrig tittat på stallplats innan... :crazy:

Sv: Titta på stallplats - vad tänka på?

*Är stallet fräscht och välskött?
*Ordning och reda eller prylar överallt?
*Hagarnas storlek och utseende + staketens skick.
*Hur länge är hästarna ute på dagarna?
*Vem gör vad av utsläpp fodringar osv? Kollektiv, rullande schema eller fullskötsel?
*Finns vatten inne? Varmvatten? Duschspilta? Vattenkopp eller hink i boxen?
*Ridmöjligheter. Bra ridvägar, tillgång till ridhus/ridbana? Ta dit egen tränare? Bokningar?
*Kommunikationer. Bussar/tåg, tidtabeller.
*Vad ingår av strö och foder? Hur mycket av allt isf?
*Om du får köpa in hö osv själv, vilka lagringsmöjligheter får du? Vilket strö är tillåtet att använda?
*Fodringsrutiner/tider.
*Ingår täckesbyten? Benskydd på/av?
*Sadelkammare. Uppvärmd? Täckestorkning/-sommarförvaring? Skåp/garderober?

Och, såklart, stallägarens allmänna hästsyn och personkemin. Det är viktigt att man kommer överrens och kan diskutera och kompromissa om vissa saker.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 193
Hästmänniskan Jag har bestämt mig för att sälja min underbara ridtravare. Tiden finns tyvärr inte längre. Tänkte annonsera på hästnet. Hur lång tid...
2
Svar
20
· Visningar
3 832
Senast: cajjer
·
Hästmänniskan Mitt barn vill mer än någonting annat ha en egen häst. Jag är dock ingen hästmänniska så jag vill gärna få så mycket information jag...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 218
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Är som sagt allergisk mot katt men har i flera år hört om sibirisk katt. Har haft hund i flera år trots allergi även där men då gick det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 940
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Namngivningstips..