Titta va ja hitta igår.....

Alfakrulls

Trådstartare
I söndags försvann min fina Doris och såg inte till henne på hela dagen!
Visste ju att hon skulle ha bebbar vilken dag som helst och hade därför hållt henne inne å¨söndagen för hon var allmänt konstigt, gick runt å letade på ställen där hon kunde lägga dem osv, men så smet hon ut.....självklart!!
Sen var hon borta från Söndag förmiddag till Onsdag morgon....då äntligen behagade hon komma hem igen!
Självklart blev jag super glad....trodde ju något allvarligt hade hänt.
Men levde gjorde hon allt, och smal om magen var hon oxå så förstod att hon varit å fått bebbar någon stanns....!!

Så igår kväll när hon va hemma å åt så följde jag sen efter henne ute och hon ledde mig direkt till ungarna!! :)
Men vilket pyssel de va att få fram dem....hon hade lagt dem längst upp i området där ja bor, på min barndoms kompis baksida, UNDER en stor tung båt....!! :eek:
Den var så grymt tung så för att få fram bebisarna fick vi ha domkraften och massa pallar + att man va tvungen att vara 2 pers för att orka lyfta båten en liiiten bit över marken!! :p

Men vi fick upp båten en bit över marken, så ja kunde krypa in och hämta de små liven!
Å de är helt underbart söta!

3 stycken svarta är det, med vita täcken!
Tyvärr måste vi dock avliva än för den är missbildad....har inga tassar på bakbenen, utan mer som stumpar + att den är mkt mindre än de två andra. De konstiga är att Doris stöter inte bort den, och den är pigg å är alltid med å slåss om maten!

De två ungarna som är friska är så sjukt lika....går knappt att se skillnad på dem då de har precis samma täcken...!
Dock har den ena den vita strimman i ansiktet liiite längre upp en den andra!

Men de två andra, de är helt ljuvliga!

Titta å njut!:love:
25Juli2007163-2.jpg
26Juli2007008.jpg


26Juli2007009.jpg
26Juli2007005.jpg


26Juli2007002.jpg


Så himla stolt kattmamma, eller vad? :love:
 
Sv: Titta va ja hitta igår.....

Vilken härlig teckning!
Tråkigt att ni behöver avliva en. Hade den bara kunnat gå så hade den ju fått leva. Usch, jag är hemskt blödig för såna där små. Hade aldrig klarat av en avlivning.
 
Sv: Titta va ja hitta igår.....

Vilken härlig teckning!
Tråkigt att ni behöver avliva en. Hade den bara kunnat gå så hade den ju fått leva. Usch, jag är hemskt blödig för såna där små. Hade aldrig klarat av en avlivning.

Ja, känns jätte tråkigt, men är nog de bästa för de lilla livet!:(

En liten undran, om någon kan hjälpa.....ungefär hur gammla är kattungar när de öppnar ögonen?
 
Sv: Titta va ja hitta igår.....

Båda mina kullar började öppna ögonen efter 5-7 vecka. Sen tar det några dar innan ögonen är helt öppna. Så mellan 1-2 veckor kanske?
 
Sv: Titta va ja hitta igår.....

åhh vilka söta!
Och vilken vacker och stolt mamma. Hon påminner jätte mkt om min katt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan På grund av årets bakslag och min personlighet så tror jag på ödet. Jag måste nästan göra det, för det måste liksom finnas en mening med...
2
Svar
29
· Visningar
2 237
Senast: Chili
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har...
2
Svar
32
· Visningar
3 598
Senast: Salinero
·
M
Hästvård tänkte sälja min häst, men tyckte att nåt inte stämde riktigt, såg lite knackig ut bak. tog ut veterinären för en hältutredning och hon...
Svar
3
· Visningar
942
Senast: puckis
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 376
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp