Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utmärkt lunch i Bohuslän.

Traditionsenligt mycket tunt kaffe.

HILARIOUS att jag fotade den här bilden idag, i Bohusläns största varuhus:

1zh00o1.jpg
 
Har far var och en fixa vad man vill ata i kvall da jag aker ivag for att jobba. Det innebar att vi ater smorgaser till Lunch och middag.:p Maken lagger ocksa till en forsvarlig mangd glass och anser att han har tackt in alla fodgrupper med det. For visst raknas vanilj till gronsaker? :angel:
 
Hade en bra matdag igår. Kantarellplockning (fick ihop nästan en liter), bakade flädermoussetårta med vildhallon (nötmarängbotten, rosa flädermousse, vildhallontäcke med flädergelé), bakade kanelbullar (inget pärlsocker i sommarstugan men enbart hackad mandel gick fint) och sen åt vi på Lexös sommarkrog på Resö. Förrätter blev ceviche och en tallrik plock med manchego, serrano, oliver, paprikacreme, kronärtskocka med mera. Min huvudrätt blev ångad rödtunga med sparris, sockerärtor, kokt potatis och en gudomlig kallskagen basilikahollandaise :love: De andra åt musslor i vin, skaldjurspasta och havets Wallenbergare. När vi kom hem var vi så mätta att det enbart blev champagne (tur vi hade ätit halva tårtan till eftermiddagskaffet). Tårtrester idag istället! Syrran var mycket nöjd med dagen.
 
Lunchen blev kall potatisomelett smaksatt med parmesan. Till den jordgubbar och lite mozzarella.

Förresten handlade vi på Saigon häromdagen. Herre min skapare vad mycket bättre tofu än den man hittar i mataffären! Och billigt också. Myser åt kilopriser som ligger på typ 50-30% av vad det kostar på ICA.
 
Lallar vidare i semestern i norra Bohuslän!
På förmiddagen plockade jag krusbär till den årliga krusbärsmarmeladen. Två liter bär blev det, hälften smaksatte jag med whisky och hälften med kardemumma.

Nu på eftermiddagen var jag i tångbutiken Catxalot i Havsstenssund! Köpte Dulseflingor som är en fermenterad rödalg, och svensk sockertång. Ska bli kul att testa i matlagning. Stannade även vid en gårdsbutik i närheten och köpte basilikapasta samt nyslyngad honung från Tanumshede.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
674
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
14 599
Senast: Gnist
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 489
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
372
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp