Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
I går år vi grillade spare ribs med en matig sallad med vinägrett och Rays BBQ-såser. Så gott!
Efterrätt bananbröd med choklad i. Nam! ❤️

I kväll åt vi rostbiff, färdig potatissallad som jag fixade till lite med knipplök, ajvar, kapris och svartpeppar. Till det fullkornsbaguette med Kvibille cheddar. Gött!
 
Igår blev det en grönkålspasta.
Spaghetti, knaperstekt bacon och grönkål som blandades med en sås på grädde, äggulor och parmesan. Kryddade med lite extra svartpeppar och timjan.
Blev riktigt gott!
 
Pizza 🙂
602E43CC-C78D-4D6E-A802-39DB15C8DA6C.jpeg
 
Jag lagar väldigt sällan mat, men borde kanske göra det oftare om jag får till det så smidigt som idag :angel:

Ypperligt simpelt. Stekte zucchiniskivor och några överblivna morotsstavar med vitlök, limesaft, salt och peppar. Två matskeddar crème fraiche i. Åt med pasta, rostade solroskärnor och riven ost.

Mumma!
 
Älgstek fick puttra i gryta på spisen ihop med kryddor, buljong, lökar, syltlök, morötter etc. Rostade rätt tunna potatisskivor med smör/olja etc i ugnen så de blev knapriga. Silade bort grönsakerna/lök ur grytguckan och gjorde sås med det, grädde och lite rårörda lingon.
Serverades med röd och svart-vinbärsgele. Så gött!

Hade gjort mjuk äppelkaka också som skulle ätits med vaniljsås. Men vi glömde den pga sjukt spännande F1-lopp. :laugh:

Hade kanelat och sockrat lite för mycket äpplen. Så stekte dem i lite smör, lite sirap och bourbon-vaniljkrydda. Frös det och tänkte att vi kan ha det till hemgjord vaniljglass sen.
 
Visa bifogad fil 104351

Jobbar på att vara girlfriend of the Year, har bakat två butterkakor till särbon. Jag gillar inte ens butterkaka! :laugh:
Åh, ser super gott ut :d butter kaka är ju nått av det bästa, förtjänar onekligen en pokal 🤤🤤👌

Jag försökte mig också på en award,,..men som svärdotter of the year ^^ med en älggryta med rödvin, grädde, örter och annat gott. Serverades med ugnsrostade grönsaker och svartvinbärs gelé. Jag gjorde onödigt mkt men nästan allt gick åt, ser det som ett gott betyg 😁
 
Visa bifogad fil 104351

Jobbar på att vara girlfriend of the Year, har bakat två butterkakor till särbon. Jag gillar inte ens butterkaka! :laugh:
Jag fick en sån pokal av en tidigare sambo. Man kan lugnt säga att jag inte behöll den titeln nästkommande år. 😅

Kl

Ikväll gjorde sambo chicken tikka masala med ris och Mango Chutney.
Jag ville ha vitlöksnan till. Men han hade köpt några papadam till. Man skulle olja och sen köra i ugn, micro eller fritera. Han testade micro. Katastrof. Jag testade airfryer och hade på torkad vitlök också på mina. De flög runt som virvlande löv i airfryern och det blev torkad vitlök överallt där inne. Oätliga! 😅
 
Hoppar in i tråden enbart för denna uppmaning: gör lemon posset, allihop, och det bums! Sammetslent, syrligt, sött och helt oemotståndligt med färska bär, grädde och biscotti. Och enbart tre ingredienser, helt utan gelatin!
 
Jag ska göra lammstek nu det närmaste och funderar på om jag ska göra som tidigare recept eller om jag ska hitta ett annat.
Någon som sitter på ett riktigt pangrecept?
Mitt vanliga är med vitlök, rosmarin och timjan, klassiskt mao.
 
Sa ... i dag gjorde jag ett gang gluten fria wafflor, de ar det enda glutenfria "brodet" som inte blir riktigt stabbigt och "dense", sarskilt Belgiska wafflor. Jag ater alltsa ofta vafflor som smorgasar :p de ar super goda som "grilled cheese" da det far plats mer ost pa grund av alla gropar.:angel:

I dag, however, gjorde jag agg benedict med avokado, bacon, poached egg, och hollandaise sas.

IMG_3459.JPG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp