Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Parallella verkligheter kanske?! Eller är vi samma personVA, jag har OCKSÅ haft en fenomenal mathelg med svampplockning, broccolipasta, Roy Fares tecknade paj, sojalax och chokladfrukost![]()
![]()
Galet! @Killaloe
Jag tycker att du borde börja lägga in spoilers när du har hållt på i köket typ hela dagen...Igår höll jag på i köket typ hela dagen!
Bakade och monterade en tre-lagerstårta som ska dekoreras idag, en lemoncurd som var med i tårtfyllningen, gjorde ett storkok med potatis - och purjolökssoppa med bacon, bakade jitterbuggsnittar, mjuksega chokladcookies samt klassiska kanelbullar. Underbart gott
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Min man var ute med aussiesarna på svamppromenad i tre timmar, så nu har vi fyllt upp lagren med kantareller och trattkantareller
![]()
![]()
![]()
Tycker det är helt fantastiskt att bo i ett land där man bara kan gå rätt ut i skogen och plocka råvaror såhär! Heja allemansrätten!!
Det låter inte alls dumt! Den här chokladfrukosten, finns den i Göteborg eller? Min bror ska flytta dit till våren, och jag känner att det är en typisk sådan grej som jag kan tänka mig att börja planera för typ genast.Haft en helt fenomenal helg med mat, trevligt sällskap och mängder av svamp
I fredags blev det broccolipasta med pumpakärnor, ruccola, tomater från svärföräldrarnas växthus och fetaost. Rött vin till - jag som typ aldrig dricker rött vin tyckte det var fantastiskt gottSen en äpplepaj till efterrätt, gjord efter ett recept av Roy Fares. Så god! och snygg (om jag får säga det själv), lite som en tecknad paj i Kalle Anka
På lördagen åts det lunch på spinneriet, deras fröbröd med avocado, jordgubbar, hyvlad morot, färskost, örtcreme och picklade fläderbär.
Till middag blev det lax i ugn kryddad med soja och chili ihop med spetskål och purjolök. Nudlar och en srirachamajonäs till det samt bubbel i glaset.
På söndagen blev det chokladfrukost, det är verkligen ett trevligt koncept tycker jag! Det är kul att sötsakerna varierar men att basen är densamma för då vet en ungefär vad en får men men några överraskningar. Den här gången ingick även en kula av deras hemgjorda glass vilket i mitt fall blev deras manhosorbet. Sen åt jag typ inget mer på hela dagen
Idag använde jag mig av helgens sopp-skörd efter all svampplockning och gjorde köttfärssås med Karl-Johan, morötter, selleri och parmaskinka samt lite muskot. Åts med linguine och parmesan.
Chokladfrukosten finns på Skårs gård. Det ligger på adressen Förlandavägen 181, Fjärås. Strax bortanför världens ände, om du frågar mig. Men mycket gott!Jag tycker att du borde börja lägga in spoilers när du har hållt på i köket typ hela dagen...
Det låter inte alls dumt! Den här chokladfrukosten, finns den i Göteborg eller? Min bror ska flytta dit till våren, och jag känner att det är en typisk sådan grej som jag kan tänka mig att börja planera för typ genast.
Vad har du i mer än makaroner?makaronsoppa till middag.
Jag tycker snarare att världens ände finns runt Fotskäl/Hajom/BjörketorpChokladfrukosten finns på Skårs gård. Det ligger på adressen Förlandavägen 181, Fjärås. Strax bortanför världens ände, om du frågar mig. Men mycket gott!
Jag antar att det mest är du som vill ha soppanEn intensiv viljornas kamp pågår: en av oss är hängivet för, en rätt hängivet emot makaronsoppa till middag.
Jag tycker snarare att världens ände finns runt Fotskäl/Hajom/Björketorptänker att jag är normaliserad när det gäller lantlighet
@Mineur jag kan ställa upp som guide![]()
![]()
Ja, det låter onekligen som något som kunde vara värt en tur bortom världens ände!Chokladfrukosten finns på Skårs gård. Det ligger på adressen Förlandavägen 181, Fjärås. Strax bortanför världens ände, om du frågar mig. Men mycket gott!
Jag tycker snarare att världens ände finns runt Fotskäl/Hajom/Björketorptänker att jag är normaliserad när det gäller lantlighet
![]()
Ja men visst, en liten buketräff får vi ju fixa när jag är i krokarna såklart! Ska bara få hem brodern från Dubai först!Och jag kan offra mig som medsällskap!
Det är inte jag, jag frånsäger mig allt ansvar. Allt jag vet om denna soppa är att plastBARNBARNET tycker att det är otroligt gott, och att dess dyra moder suckar och grimaserar bara hon hör ordet.Vad har du i mer än makaroner?
I min fars familj gäller just Förlanda som Världens Ände.Jag tycker snarare att världens ände finns runt Fotskäl/Hajom/Björketorptänker att jag är normaliserad när det gäller lantlighet
![]()
Dubai är typiskt INTE världens ände!Ja, det låter onekligen som något som kunde vara värt en tur bortom världens ände!
Ja men visst, en liten buketräff får vi ju fixa när jag är i krokarna såklart! Ska bara få hem brodern från Dubai först!
Jag kan väl iofs ändå sympatisera med den åsikten, även om jag inte helt håller med! Men viktigast av allt är ju trots allt att Skårs Gård ligger en liten bit från världens ändeI min fars familj gäller just Förlanda som Världens Ände.