Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska jag kanske inte uppmuntra till fylla inför jul, man måste ju tänka på BARNEN och så där.

Men ni vet väl att persiljerot är just roten till persilja också?

Nä men nu blev jag ju ännu mer förvirrad. Jag odlade persiljerot i somras (fick bra skörd) Men den såg inte alls ut som persiljan jag också odlade. (och nej jag odlade inte krusbladig)

• Bladpersilja (P. crispum Foliosum-Gruppen) - rymmer sorter med både släta och krusiga blad. De kan kallas således kruspersilja eller slätpersilja beroende på bladens utseende. De används vanligen som krydda eller till dekoration.
  • Rotpersilja (P. crispum Tuberosum-Gruppen) - även kallad persiljerot. Används som rotgrönsak.
  • Känner mig lättad!!!

• Bladpersilja (P. crispum Foliosum-Gruppen) - rymmer sorter med både släta och krusiga blad. De kan kallas således kruspersilja eller slätpersilja beroende på bladens utseende. De används vanligen som krydda eller till dekoration.
  • Rotpersilja (P. crispum Tuberosum-Gruppen) - även kallad persiljerot. Används som rotgrönsak.
  • Känner mig lättad!!!

Tack och lov! Slipper bli glöggfryntlig!

• Känner mig lättad!!!
Tack och lov! Slipper bli glöggfryntlig!
Jag ska strax gå och bli ölfryntlig! Funderar intensivt på vad jag vill äta till ölen.

OCH jag krisar! Vad ska jag laga till det utflugna fosterBARNET med vidhängande plastBARNBARN imorgon??

PlastBARNBARNET vill garanterat ha makaroner och färdigköpta köttbullar, eller det hen kallar Makaronsoppa. Och kalla morötter. Inte varma. Kalla.

Steamed bao med tofuskivor, stekta i sesamolja, chili, soja och koriander. Koriandern blev typ friterad, mindre bra. Baobullarna breddes med hoisinsås, gurkskivor, srirachamayo och sesamfrön. Det blev gott men är fortfarande småhungrig, två var för lite men jag hade inga fler. Får bli lite stödyoghurt senare ikväll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: __sofia__
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med... 55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
55 050
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 224
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 315
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka