Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett prima stycke högrev har ugnsstekts på låg temperatur i typ åtta timmar. I afton har den överhöljts med hoisinsås, ingefära, lime, vitlök och sesamfrön. För att sedan långsamt värmas upp igen. Under lite kortare tid än åtta timmar. Och slutligen inmundigas under andakt, ackompanjerad av fried rice och ett styck öl från Skelderwikens brygghus.

Med en dessert bestånde av icke mindre än tvenne kulor crispy choc coated salty liquorice. Låtom julfriden sänka sig över riket.

Senast ändrad:
Ska baka mandelmusslor och upptäckte att jag inte har några bittermandlar hemma, funderar på om det spelar någon roll? Undrar också om jag kan använda mandelmassa istället och om smaken/konsistensen blir annorlunda. :idea:

Bittermandel ger ju ett sting som gör att det hela inte bara blir sötjolmigt.

Ah, men tja nu har jag ju verkligen ingen lust att trava iväg till ICA Kvantum så det får nog bli utan. Men funderar fortfarande om man kan använda mandelmassa som vissa recept säger.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: __sofia__
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med... 55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
55 051
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 231
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 322
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka