Tittar in i ditt kök, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är golvad av förkylning(och i vanlig ordning, förstås, livskris:D) och har total mattorka. Lunchen blev ett potpurri av hela veckans rester. Suck. Oinspirerat är bara förnamnet. Lutar åt att äta gröna ärtor med citron och feta, typ. Igår blev jag iaf ordentligt utfodrad och fick hjemelaved pizza med en massa gott på och så mycket rödvin att jag glömde mina sorger och bedrövelser.

Idag gjorde jag mig en räkmacka :d
2016112617280684480_sbig.jpg

Och jo, det finns fler räkor på än vad som syns ;)

Alltså dagens middag var kanske en av de bästa vegetariska middagarna i år - en DAGOBERT! :D

Quinoabiffar smaksatta med chipotle, surdegsbröd med råg, stekt halloumi, stekt portabello, picklad rödlök, mandolinad tomat, mandolinad paprika, kruksallad och en så himla stark (men god) chilimajonäs. Snyggt blev det också :D Åt även ugnsrostad sötpotatis till vilket passade ypperligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: __sofia__
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med... 56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
55 671
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 288
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25