Tittar in i ditt kök del 27

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Mineur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 153
  • Visningar Visningar 56 130
Blir bortskämd av mamma
1000012563.webp

Sambon hade köpt ett så fint rödvin att det förtjänade en fin köttbit. Så ikväll blev det en bit hängmörad ryggbiff på ben (45 dagar), och en entrecote. Ugnen på låg temp först och sedan några minuter på grillen.

Måste tillbaka och kolla vad det var för entrecote, för det var den GODASTE köttbit jag ätit?? Hängmörat är ju häftigt och så, men ibland för funky nästan.
Fettet perfekt renderat på entrecoten, avslutade med att ösa med smör, vitlök och timjan :d
Jösses!

Även vinet till var 10/10. Undrar om man ska jaga ett par flaskor till för sparpengarna 😅
( https://www.systembolaget.se/9338601 )

IMG_0158.webp

Taco på en måndag. Riktigt gott tortillabröd och egenkryddad färs (inte någon kryddmix) massa grönsaker och cheddarost och så det som lyfter det stark ost/chilisås

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 299
Senast: Pilot
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 748
Senast: Ramona
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta... 99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
94 621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka