Ja, jag VILL ju tycka om det men min kropp har en annan åsiktJag äter ju som sagt det mesta så det är märkligt att jag reagerar så starkt på den.
Jag har samma problem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag VILL ju tycka om det men min kropp har en annan åsiktJag äter ju som sagt det mesta så det är märkligt att jag reagerar så starkt på den.
Kaviarr!
Entrecôte. Där kan vi snacka uttalsproblem.
Säger någon digéstif till mig associerar jag det till något alkoholhaltigt, inte ett kex![]()
Jag har samma problem.Jag VILL gilla det och någon enstaka gång har det faktiskt smakat, om inte gott så åtminstone ätligt. Men oftast inte. Det är samma sak med rödbetor. Självklart ska man älska nyskördade rödbetor ur eget ekologiskt land - men jag tycker att de smakar vidrigt. VARFÖR??? De är ju så snygga på bild ...
![]()
Ja, det är ju det vanligaste! En likör eller så. Kanske var det de engelska puritanerna som bestämde att kex var bättre än sprit?
Men alltså... getost ska ju avnjutas TILLSAMMANS med rödbetor!![]()
![]()
Åh, har du också börjat namedroppa olika fiskar?!![]()
Vad heter Palak Paner osten?
Här passar det ju perfekt att påminna fröken @VLMF om hennes starka övertygelse omkring marcipangrisens danska namn (för den oinvigda mattrådsläsaren: "mandelmassenasse").
Jag tänkte det skulle vara så praktiskt om de hade den i butiken vid jobb!Precis som flera skrivit heter den paneer. Palak betyder tydligen spenat!
Jag hittade den frysta varianten hos en indisk-pakistansk butik, men fick fråga efter den och de hämtade den från lagret. Den färska finns på en kina-livs här i Malmö så de verkar inte så strikta med ursprung och namn på butikerna![]()
Min fransklärare i skolan trodde att vi undviker det där t-et av prydhet.Verkligen. T-et på slutet borde uttalas men jag har aldrig hört att det gör det, och jag gör det inte själv heller. Dessutom tror jag att den detaljen heter något annat på franska.
Jag har provat att göra cannelloni exakt en gång i mitt liv, och då blev det precis sådär att de bara säckade ihop och låg där i en sorglig hög, med all fyllning runtom istället för inuti. Jag blev så arg att jag bestämde mig för att aldrig göra det igen. Efter din beskrivning känner jag mig dock lockad att ge det ett nytt försök, och att lägga ribban lite lägre denna gång så att säga. Hmm...Dagens recept blev "cannelloni som i Menton", vilket var otroligt gott! Resterna av lammet från igår, svamp, morot, zucchini, lök, vin och parmesan som fyllning i pastarören. Tomatsås med vin, gjord på färska tomater som fått dra till sig över dagen. Och så parmesan ovanpå. Jag är mycket nöjd!
Dock skulle rören förkokas, vilket jag gjorde med resultatet att det blev helt jäkla omöjligt att fylla dem!Så rören blev mer som typ plattor istället, men ugnstiden förkortades avsevärt vilket jag antar var tanken
![]()
Inte alls. Det ska vara feta! (Som också kan vara gjord på get men är god, till skillnad från det där stygga franska joxetMen alltså... getost ska ju avnjutas TILLSAMMANS med rödbetor!![]()
![]()
Hmm, var det göteborgshumor? Förstod ej.Min fransklärare i skolan trodde att vi undviker det där t-et av prydhet.![]()