Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är sjuk och tycker synd om mig själv - vilket iaf innebär att jag inte lagar maten den här veckan för det gör sambon. Alltid något alltså :D

Igår blev det pasta med grönkål, syrad grädde, räkor, fänkål och parmesan (det var ju inte riktigt som att äta fisk men det får väl gå ändå - skaldjur är ju åtminstone havslevande :up: )

Idag blev det vegetarisk moussaka med röda linser och fetaost. Helt okej eftersom det var väldigt välkryddat så det smakade något iaf :D Annars vill jag mest ha glass men det går tydligen inte att äta till middag enligt sambon. Jäkla förmyndar-fasoner :mad: Så imorgon är det stor risk/chans att jag äter glass ändå, bara för att jag kan :D

Dumpa?

Igår såg jag insidan av ett gym för första gången på mycket länge och min partner menade att jag därför behövde en riktig sås och potatis-middag. Eftersom det stod ett glas överblivet vitt vin i kylen och vi hade lax i frysen snodde vi ihop stekt lax med kokt potatis och vitvinssås(jag har egentligen ingen aning om vad som normalt är i en vitvinssås, men jag fräste schalottenlök i smör och olja, hade i några persiljekvistar, lite fisksås(hade ingen buljong), en klatt crème fraîche och det vita vinet och så avslutade jag med citronzest och finhackad bladpersilja). Och så, eftersom det var sås och potatis-middag, bara en grönsak: gröna ärtor. Gott och lite tråkigt.

Igår åt jag först lunch till tidig middag (skulle ha ätits mellan möten men hamnade på ett bibliotek och vågade inte ta fram salladsbägaren) - pad thai - vid halv fem - och sedan baguette med extrarökt skinka till kvällsmat framåt åttasnåret. Det var ju gott. Och smuligt.

Ikväll får jag äta något halvfabrikat ur frysen, antingen carbonara eller pyttipanna tror jag. Måste göra lite plats i frysen ty mina dyra föräldrar ska åka till Norge och fiska torsk om någon månad och jag räknar med att behöva göra plats ;)

Kall pasta med socker samt isglass till efterrätt var dagens mycket näringsriktiga och välkomponerade måltid :angel: :D
Kall pasta med socker?! Jag häpnar! Vilken fantasifullhet! Lät jättevidrigt, tills jag kom att tänka på en av min fars ganska sällsynta paradrätter när jag var barn(den andra var fiskpinnar med majonnäs och pulvermos): kall spaghetti stekt i smör med socker på. Jättegott!

Kall pasta med socker?! Jag häpnar! Vilken fantasifullhet! Lät jättevidrigt, tills jag kom att tänka på en av min fars ganska sällsynta paradrätter när jag var barn(den andra var fiskpinnar med majonnäs och pulvermos): kall spaghetti stekt i smör med socker på. Jättegott!
Jag skyller på @Chili som körde mig det för typ 10 år sedan. Bästa sättet att hantera överbliven spaghetti :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 944
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 330
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 034
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka