Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Middagsmisär igår, ety jag var på KULTURELLT arrangemang och hen därhemma mest bara led och kved i soffan när jag sent kom hem, förbi av hunger och förkylning. Rostade ett pitabröd i brödrosten och mixade en burk kikärtor till hummus med tahini, olivolja, spiskummin, citron och sriracha. Fyllde brödet med grönsaker och hummus, åt och däckade.

Naturligtvis. Även protein i bönor gör det. Men bönor är inte alls matcho. Sannolikheten att bli 1.90 på böndiet är troligen minimal. (jag vågade aldrig chansa med mina söner) Hellre blod än bönor , sammanfattningsvis.
Fast bönor är trots allt mest kolhydrater, mer än dubbelt så mycket som proteinet i regel. Om man nu bryr sig om sådana. ;)

Jag bjöd väninna på morotssoppa igår. Det var lite allt möjligt i, gul currypasta och chiliflingor och sånt. Jag gjorde den i söndags och kommer inte riktigt ihåg vad det var i mer ;) Men mysigt var det! Smaskigt bröd till som väninna medförde, och flädersaft i glasen. (Det är alltså inte vitt tetra-vin i tetran ;))

mobiluppladdning_5ab0b58f9606ee731ac7f1e5.jpg

Efterrätt blev jordgubbar. Eller förlåt... jordgummin. Jag fattar ingenting men vi fick ett gott skratt åt diverse gummin över bordet ty vi är inte så särdeles mogna för att vara 35 och 37.

mobiluppladdning_5ab0b59c2a6b227c5c2bb04e.jpg

Testade pulled oats idag - inte fantastiskt men helt okej. Åts i en currygryta med lök, blomkål, mandel och lite mango chutney. Ris och tråkigt naanbröd (sånt där vacuumpackat som ska värmas) till grytan.

Lammfärslasagne till lunch (inne på de sista bitarna nu :p) och sen mest lite olika mellanmål till middag. För jag orkade inte laga något när jag kom hem från stallet vid åtta... Imorgon är planen att steka lite halloumi och mango och äta till kokosris som redan finns i lådor i kylen. Om jag orkar då ;)

Ännu en gång har det här forumet fått fram en visdomsord värdigt en broderad väggbonad :love:

Åh vad smickrad jag blir. :)

På tal om annat - eller samma sak - var jag på en skola förra veckan där eleverna tydligen gillade att brodera (alternativt hade blivit tvingade till det av en synnerligen aktiv slöjdlärare) för överallt i korridorerna var det uppsatt broderade skyltar. De slöaste hade borderat typ "WC" men vissa var helt underbara.

En av mina favoriter: "Jag vågade språnget. Sen blev jag lite tveksam."
https://www.instagram.com/p/BgWPughHqbJ/?taken-by=piahagmar

På resande fot igen. Hamburgare på pub. Så jäkla ont i magen efteråt. Inte bra. :(

Sjukmisär, fyndade rester av sötpotatismoset i kylen, Garants Broccolipuckar och Chili Bites som tillbehör. Pinjenötter och rätt mycket lime ovanpå. Alla nöjda efter omständigheterna, ety vi orkade inte släpa oss ut efter thai-mat.

Jag åt lite keso och diverse nötter och torkad frukt innan kulturevenemang (underbart! Internationell Författarscen med Sarah Perry, jag är djupt förälskad) - och en ny sorts Loka som hette melon/lime och var ruskigt god. (Sällskapet är ca 165 tror jag men bär rätt ofta lite klack. Perry själv skulle jag tro tangerar 178. Ingrid Elam som intervjuade är rätt kort tror jag men hade bedårande små blå broderade kängor med liten rar klack.)

När jag kom hem kokade jag ett broccolistånd (TIHI) och åt till något hekto skagenröra. Ensam. Jag är 170.

Äter vanilj-toscabulle på SJ-tåg för nu är jag på väg mot KONFERANGS! Bästa sorten, nördarnas julafton inom min bransch :D
Ikväll blir det middag ute med kollegorna och imorgon konferangsmiddag. Hotellfrukost i dagarna två!
Haha, skulle kunna skrivit exakt samma då jag också åkt på nördkonferags :D Tror inte vi är på samma dock, men en kollega till mig är nog på din och kanske viseversa? :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka