Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bör vi inte ha en övre gräns för oss damer ändå?
Jag är 178 - får jag fortfarande vara med? :nailbiting:

Idag hade jag ledigt (har nästan alltid ledigt på onsdagar, helt klart en bra dag att inte arbeta på) och roade mig därför med att laga "fruktig kokosmjölksgryta" till ett helt kompani. Detta kompani består visserligen enbart av mig, ett rätt ynkligt kompani. Men äta, det kan det!
Löst baserat på Under Tians ovan nämnda recept pytsade jag nästan allt vad huset hade att erbjuda i woken; potatis, sötpotatis, morot, gul lök, vitlök, fänkål, zucchini (en rund!), broccoli, aubergine, grön paprika, en skrumpen chili, lika skrumpet citrongräs (dumpstrade nästan ett kilo och lade i frysen), färsk ingefära, färsk gurkmeja. Två burkar kokosmjölk, rostad sesamolja, röd currypasta. På slutet en skivad banan! Så fruktigt! Så festligt!
Endast spetskålen fick ligga kvar i kylen. Och svartrötterna, de ligger i lådan längst ner och väntar på att jag ska få feeling. Duktiga svartrötter.

Anyway, medan grytan puttrade på spisen, fick jag för mig att jag skulle laga något annat samtidigt. Ta vara på den lediga dagen osv. Om jag ändå hade låtit bli... Så, jag gjorde högst märkliga "biffar" av havregryn (slog på hett vatten och diverse kryddor i brist på grönsaksbuljong), rivna morötter och finhackad lök. Eh, ja. Vände dessa kletiga biffar i ströbröd och stekte lite halvhjärtat. Till detta stomp på potatis och sötpotatis. Tyvärr visade det sig att slatten sojamjölk jag pytsade i, var av den sötade varianten... :meh: "Avnjöts" (= sköts in i det primära ansiktsfacket utan efterföljande endorfinpåslag) med någon Heinz grillsås jag hittade långt bak i kylen. Upp som en sol och ner som en pannkaka, eller hur var det. Lyckligtvis kan jag trösta mig med att äta fantastisk gryta varje dag i en vecka! Hurra! :bump:

Idag gjorde jag stekt lax med citronsås, potatis och babyspenat till lunch. Hämtpizza och Delicatoboll till middag.

För att prata om viktigare saker är jag 167 cm och har ytterst sällan högklackat när jag lagar mat.

Lite off topic men ändå on topic. Bredvid topic.

Typ 2011 var jag besatt av Anna Varney Cantodea (Sopor Aeternus):
A-625498-1346344925-8425.jpeg.jpg

och Lady Gaga:

maxresdefault.jpg

och bodde samtidigt i ett gammalt torp med mycket lågt tak.
Brukade trotsa detta faktum, i egenskap av allmänt motvalls person, och ha på mig riktigt höga, vingliga klackskor inomhus. Samt lång, fladdrig kjol och cape. Klackskorna har jag sedermera lagt ner av säkerhetsskäl, men resten håller jag envetet kvar vid. :D

Lite off topic men ändå on topic. Bredvid topic.

Typ 2011 var jag besatt av Anna Varney Cantodea (Sopor Aeternus):
A-625498-1346344925-8425.jpeg.jpg

och Lady Gaga:

maxresdefault.jpg

och bodde samtidigt i ett gammalt torp med mycket lågt tak.
Brukade trotsa detta faktum, i egenskap av allmänt motvalls person, och ha på mig riktigt höga, vingliga klackskor inomhus. Samt lång, fladdrig kjol och cape. Klackskorna har jag sedermera lagt ner av säkerhetsskäl, men resten håller jag envetet kvar vid. :D

Faktum är att även jag HAR lagat mat i högklackat, vid något tillfälle när jag köpt ett par nya som jag behövde träna för att kunna röra mig i. :D
(Jag kan fortfarande inte gå i dem, men jag ser åtminstone fabulös ut när jag står stilla. :up:)

Idag gjorde jag stekt lax med citronsås, potatis och babyspenat till lunch. Hämtpizza och Delicatoboll till middag.

För att prata om viktigare saker är jag 167 cm och har ytterst sällan högklackat när jag lagar mat.

En mycket bra längd, helt klart matlagningsvänlig :up:

Edit: Min frukost, lunch och middag var verkligen inget att skriva hem om... Sagda måltider slogs ihop och åts på Frasses i Malå. Barnmålet till mig, något kollegorna retar mig för (fast de borde vara glada rent allmänt, jag äter några enstaka pommes och donerar sedan resten). Leksaken blir särbons syskonbarn glada åt (men jag måste säga till att jag vill ha leksaken, de brukar inte lägga i den...). Skiftjobb är spännande.

Senast ändrad:
Har just ätit en portion kokosris med stekt halloumi och stekt mango. Hade aldrig kommit på det där med stekt mango själv, så tack @Petruska! Det hela var barnsligt gott och jag ser väldigt mycket fram emot morgondagens lunchlåda!

Detta MÅSTE jag laga imorgon om jag inte får ändrade planer. Eventuellt lax istället för halloumi men det går ju också bra. Beror lite på om jag får besök eller inte, varken 178:an eller 165:an äter fisk. Förskräckligt. Men gud, så sugen jag blir nu.

Bör vi inte ha en övre gräns för oss damer ändå?

Dam kan du vara själv.

;) :D :love:

Detta MÅSTE jag laga imorgon om jag inte får ändrade planer. Eventuellt lax istället för halloumi men det går ju också bra. Beror lite på om jag får besök eller inte, varken 178:an eller 165:an äter fisk. Förskräckligt. Men gud, så sugen jag blir nu.

Dam kan du vara själv.

;) :D :love:
Lax kommer att passa helt perfekt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 269
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
119 960
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
91 310
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31