Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var det @Lillgrådis som hade gjort asiatisk biffnudelsallad för ett tag sen? Finns det recept att dela med sig av? Jag planerar FÖDELSEDAGSFIRANDE av mig själv, och eftersom jag är dunderförkyld och har tappat rösten, tänker jag utveckla firandet till minst en hel weekend. Så planen är födelsedagsafton - koreanska pannkakor med sötsyrlig sås, födelsedag lamm tikka sizzlar med ris, grönsaker och raita, och annandag födelsedag asiatisk biffnudelsallad.

Var det @Lillgrådis som hade gjort asiatisk biffnudelsallad för ett tag sen? Finns det recept att dela med sig av? Jag planerar FÖDELSEDAGSFIRANDE av mig själv, och eftersom jag är dunderförkyld och har tappat rösten, tänker jag utveckla firandet till minst en hel weekend. Så planen är födelsedagsafton - koreanska pannkakor med sötsyrlig sås, födelsedag lamm tikka sizzlar med ris, grönsaker och raita, och annandag födelsedag asiatisk biffnudelsallad.

Gilla givetvis enbart på de planerade excesserna, inte förkylningen. Krya! :heart

:love:

(bättre än snutfitta tänker jag :p)

Det är spännande med de där sakerna man får höra i jobbet. Jag har tex blivit beskylld för att våldta Moder Jord. Personen som kom med det var inte helt balanserad kan vi säga.

Matmässigt är värdinnans höns glada, jag har lyckats glömma två minibaguetter i ugnen idag :meh: Vi får se om det fungerar med tredje gången gillt :cautious:

Till middag igår och lunch idag åt jag pasta med tomat- och tonfisksås med kapris, bladpersilja och parmesan. Såsen tjänade på förvaring och uppvärmning, pastan not so mucho. Toppade med lite picklad rödlök idag och ett glas rött till igår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025