Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
...med barnets goda minne då. Jag lade fram det som förslag, eftersom det var för mycket att trycka i sig på en gång.
Du är en sådan GOD MODER som frågar BARNET! :love:
Min ONDA FADER har lagt beslag på mycket godis i mitt liv, genom att själv äta upp det, utan min tillåtelse :down:
Men så är jag också traumatiserad och har gått i samtalsterapi de senaste femton åren :angel:

Ute på jobb några dagar. Letade restaurang på kvällen och recensioner som denna lockar ju inte direkt:
"Det var utan tvivel den vidrigaste pizzan jag ätit. "kycklingen" som mer såg ut som ett gäng fotsulor någon har knallat runt ekvatorn med, smakade rövskägg.
Jag rekommenderar inte pizzerian till någon, såvida du inte saknar smaklökar, är blind och saknar förmågan att känna lukt." :wtf:

Det blev inte den härliga pizzerian igår, utan valet (fanns inte så många etablissemang att välja på på orten i fråga) föll på hotellrestaurangen. En medioker hamburgare. Det som gjorde att den kändes som sämre än så var utsikten.

Genom fönstret såg jag ett överfullt askfat sedan förra gången det gick att använda uteserveringen. Över alla gamla fimpar växte någon sorts orange mögel som förde tankarna till spyor. :meh: Jag är inte kräsmagad, men det såg verkligen oaptitligt ut och tillförde inte matupplevelsen något positivt.

På tal om misslyckat så hade restaurangen i fråga "Rosétisdag" vilket innebar att ett glas rosé kostade 40:- glaset. Ett glatt gäng damer bakom mig beställde in mousserande rosa bubblor - varpå servitrisen upplyser dem om att de tyvärr inte fått några flaskor mousserande rosévin levererat denna dag. :) Rosékväll utan rosé alltså - bra grej. :banghead:

Du är en sådan GOD MODER som frågar BARNET! :love:
Min ONDA FADER har lagt beslag på mycket godis i mitt liv, genom att själv äta upp det, utan min tillåtelse :down:
Men så är jag också traumatiserad och har gått i samtalsterapi de senaste femton åren :angel:

Du ser. Jag försöker dock vara förutseende med att jag har traumatiserat BARNET på andra vis och har därför ett litet terapikonto åt avkommorna.

Grava är en god idé! Har du bästa receptet?

Stekte lite till middag igår, gravar gärna en bit och funderar på att helt vanvördigt göra nån slags laxbiff eller -burgare på en bit. Grovhackad, med nåt pikant i och vänd i panko och sesamfrön, kanske?

Att grava med citrus (t.ex lime) blir väldigt fräscht och gott.

Ute på jobb några dagar. Letade restaurang på kvällen och recensioner som denna lockar ju inte direkt:
"Det var utan tvivel den vidrigaste pizzan jag ätit. "kycklingen" som mer såg ut som ett gäng fotsulor någon har knallat runt ekvatorn med, smakade rövskägg.
Jag rekommenderar inte pizzerian till någon, såvida du inte saknar smaklökar, är blind och saknar förmågan att känna lukt." :wtf:

Det blev inte den härliga pizzerian igår, utan valet (fanns inte så många etablissemang att välja på på orten i fråga) föll på hotellrestaurangen. En medioker hamburgare. Det som gjorde att den kändes som sämre än så var utsikten.

Genom fönstret såg jag ett överfullt askfat sedan förra gången det gick att använda uteserveringen. Över alla gamla fimpar växte någon sorts orange mögel som förde tankarna till spyor. :meh: Jag är inte kräsmagad, men det såg verkligen oaptitligt ut och tillförde inte matupplevelsen något positivt.

På tal om misslyckat så hade restaurangen i fråga "Rosétisdag" vilket innebar att ett glas rosé kostade 40:- glaset. Ett glatt gäng damer bakom mig beställde in mousserande rosa bubblor - varpå servitrisen upplyser dem om att de tyvärr inte fått några flaskor mousserande rosévin levererat denna dag. :) Rosékväll utan rosé alltså - bra grej. :banghead:

Jag älskar dig. Nu är jag nöjd med staden igen, alla tankar på hus i småstad gick upp i rök:D

Jag älskar dig. Nu är jag nöjd med staden igen, alla tankar på hus i småstad gick upp i rök:D

Nu var det tack och lov inte min nya hemstad som levererade denna upplevelse utan en jag besökte i tjänsten. Jag skulle inte heller välja småstad. Men MYCKET hellre EXTREMT ENSLIGT än storstad. :)

För övrigt har även jag ägnat mig åt att vara GOD MOR (finns det inte större versaler???) Äldstge sonen fyller 30 och jag har efter jobbet idag bakat en hel HINK med cookies ...:crazy: En 200 stycken eller nåt.

Sannerligen en
GOD MOR!

Men dumt att det inte går att göra större text :(

Bildbevis... Men man kan göra stora bilder ... :D

DSC_0036.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31