Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är egentligen glaze? Hur gör man den, och vad gör man med den?
Eller hur?! MATSALEN var ju fantastisk!
Ärtskott, solrosskott, böngroddar, alfalfa-groddar?
Jag har hur som helst en mycket ful groddlåda(grodd-!), som jag använder. Det blir i regel så mycket groddar varje gång att en del hinner bli dåliga innan jag ätit upp dem, vilket medför en tids avhållsamhet. Så snart minnet av att slänga mat jag själv odlat lagt sig gör jag en ny omgång.
Vet inte vad jag ska skylla på faktiskt. Trooor att det kan ha något att göra med den sjuka överanvändningen av vokaler i era nicks? Vem gör så?
Mvh, Konsonant-VLMF
BIHUSTRUN skulle säga att det där att alla ska äta samma sak och tillsammans är en del av mina ätstörningar.Det är väl snarast vi som är väldigt otraditionella. Hade vi haft barn misstänker jag att det sett annorlunda ut och jag förstår din tanke med att alla äter samma mat (eller att det ser ut så iaf). Mycket är ju som sagt orsakat av min ätstörning och det är ju inte bra i sig men den blir hanterbar av att göra så här. Det blir lite frågan av att välja det minst onda.
Jag tycker det verkar supergott till revben! (Ja, jag tycker att revben är JÄTTEGOTT. Ett par gånger om året.)Glaze är något som ger LCHF:arna krupp. Jag gör den på juice, socker, chili, div örtkryddor, svartpeppar, salt, kycklingfond och vinäger som får koka ihop till en simmig sås.
Den ger en fin yta och bär smakerna väldigt bra. Jag penslar på den från mitten till slutet av grillningen. Det är viktigt att man grillar indirekt när man haft på glazen eftersom sockret gärna vill brinna annars. Den är speciellt bra till "kyckling-gnag" dvs vingar och lår. Jag tycker som sagt det är trevligt till fläskfilé också.
Fast i mitt huvud heter du NÖKEN.
Vilket man inte ska sitta och sjunga på lokal i Belgien.
Exakt en sådan! Väldigt mycket fulare än att använda en glasburk, som jag gjorde förr. Jag tycker att den funkar, men är inte övertygad om att den funkar bättre än andra burkar.Hur ser den ut? Jag har såna där apfula gröna plasttråg med lock, kan man använda dem?
Hm, ja, mat är ju väldigt viktigt även för mig. Jag har tänkt att jag inte är jättebrydd om att alla ska äta exakt samma, men jag värdesätter måltiden ganska högt och ärligt talat äter vi ju alltid samma här hemma, även om jag äter lite mindre mestadels(dock ej av ätstörda skäl, jag betraktar mig som hyfsat normalätstörd mot ur vissa aspekter mer ur andra mindre ätstörd än gemene person). Bjuder jag större sällskap på middag är ju olika sorters plock eller en basrätt med olika toppingalternativ väldigt smidigt och gör det hela väldigt okomplicerat för alla, men till vardags är jag rätt noga med att inte undvika saker(och detta är väl det som är en rest av en ätstörning hos mig, jag håller mig själv lite hårt vad gäller att inte avstå från saker...).BIHUSTRUN skulle säga att det där att alla ska äta samma sak och tillsammans är en del av mina ätstörningar.Hen kan inte för sitt liv begripa hur mat kan få ta så stor plats i livet som för mig, och är snabb att tolka det i psykiatriska termer. Jag skulle säga att hen inte har helt fel, men heller inte helt rätt
Jag är för egen del mycket öppen för att min stora upptagenhet av mat så att säga samvarierar med ätstörning (även om jag numera absolut inte är att betrakta som sjuk). Men om jag har blivit intresserad av mat som konsekvens av (fallenhet för) ätstörning, eller om ätstörningen bidragit till upptagenheten, håller jag öppet. Och jag tycker att det kvittar, så sett. Men jag märker ju att jag tänker på mat ungefär tio gånger mer än de flesta andra.Hm, ja, mat är ju väldigt viktigt även för mig. Jag har tänkt att jag inte är jättebrydd om att alla ska äta exakt samma, men jag värdesätter måltiden ganska högt och ärligt talat äter vi ju alltid samma här hemma, även om jag äter lite mindre mestadels(dock ej av ätstörda skäl, jag betraktar mig som hyfsat normalätstörd mot ur vissa aspekter mer ur andra mindre ätstörd än gemene person). Bjuder jag större sällskap på middag är ju olika sorters plock eller en basrätt med olika toppingalternativ väldigt smidigt och gör det hela väldigt okomplicerat för alla, men till vardags är jag rätt noga med att inte undvika saker(och detta är väl det som är en rest av en ätstörning hos mig, jag håller mig själv lite hårt vad gäller att inte avstå från saker...).
Möjligen kan mitt lätt överdrivna matlagningsintresse också härledas till ätstörning, men det är ju också en lyx jag inte vill vara utan. Varför inte njuta av något jag ändå måste göra varje dag, hela mitt liv?