Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Typ.

Bifogade filer

• 20180213_232632.webp
    20180213_232632.webp
    95,5 KB · Visningar: 77
Igår var vi på Ramen to Biiru - tur att jag var med tror jag för resten av sällskapet fattade typ noll av hela grejern (dom skyller på ålder :D). Men det var trevligt! Gyozas, sojabönor och en god Shoyu-ramen. Övriga sällskapet drack öl och jag testade någon märklig ananasläsk (troligtvis bland det mest artificiella jag druckit på länge :D).

Tidigare på dagen var vi och åt smørrebrød på trevligt gammalt café. Mitt tema var tydligen remouladsås för både det med panerad fisk och det med rostbiff hade supergod remoulad på!

Frukosten på hotellet var dock lite av en besvikelse, dåligt utbud med grönsaker och bröd (!!) samt inga pannkakor eller våfflor, sen när är det okej att inte ha sånt viktigt på ett medelklasshotell :eek: Kompenserade iaf bristen på roliga saker genom att äta rostmackor med påläggschoklad :D

Igår var vi på Ramen to Biiru - tur att jag var med tror jag för resten av sällskapet fattade typ noll av hela grejern (dom skyller på ålder :D). Men det var trevligt! Gyozas, sojabönor och en god Shoyu-ramen. Övriga sällskapet drack öl och jag testade någon märklig ananasläsk (troligtvis bland det mest artificiella jag druckit på länge :D).

Tidigare på dagen var vi och åt smørrebrød på trevligt gammalt café. Mitt tema var tydligen remouladsås för både det med panerad fisk och det med rostbiff hade supergod remoulad på!

Frukosten på hotellet var dock lite av en besvikelse, dåligt utbud med grönsaker och bröd (!!) samt inga pannkakor eller våfflor, sen när är det okej att inte ha sånt viktigt på ett medelklasshotell :eek: Kompenserade iaf bristen på roliga saker genom att äta rostmackor med påläggschoklad :D
Dansk remouladsås är världens bästa comfort food!

Nåja, vi hamnade på Brus vid lunch där jag åt stekt torsk med karamelliserade pärllökar och fermenterade pommes. Väldigt god fisk och pommesen var spännande, första var sådär alltså men sen blev det typ som ett beroende och jag var på väg att beställa in ytterligare en omgång :o Fisken var dessutom riktigt snygg, sällan jag äter så fin mat.

Middag blev Fish and chips på något annat ölhak och det var fint! Riktiga pommes, ärtpuré och supergod dipsås.

smørrebrød på trevligt gammalt café. Mitt tema var tydligen remouladsås för både det med panerad fisk och det med rostbiff hade supergod remoulad på!

Nej, @Killaloe , temat för din resa är inte remouladsås:D

Här lagas gryta till hemvändarna. Eventuellt kompenserade jag bristen på vanlig lök med vitlök, samtidigt som jag jagar SKORKEN som lärt sig klättra upp i fåtöljer och soffa men inte har lärt sig hur man kommer ner utan blåtiror.

Att göra dumplings var uteslutet igår, så det blev färsk pasta(bredskurna lasagneplattor...) med guck på lök, vitlök och mandolinhyvlad butternut stekt i smör med lite crème fraiche, timjan, parmesan och rostade hasselnötter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 944
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 330
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 034
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka