Har ätit pannbiffar på formbar färs, ugnspotatis och sås.
Päronkaka med glass till efterrätt.
Päronkaka med glass till efterrätt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här kommer recept på citrusrisotton! Med tillhörande kortbent, icke särskilt storörat, husdjur.
Lite lagom vaga instruktioner sådär, som det tenderar att vara när det är min pappa som har skrivit, men är det någon som kan reda ut det är det väl ni!
Visa bifogad fil 11994
Åhhh, jag känner mig mycket hedradFish and chips, som en hyllning till @Killaloe. Hemlagad Remoulad. Grön tuborg.
Trodde först det kortbenta husdjuret skulle tillagas. Sen såg jag bilden.
Vilket extremt avancerat kylskåpsinnehåll under en gräsänkevecka!Nyss hemkommen efter döjobbig arbetsdag, gräsänka hela veckan, ingen mat står på bordet; vad tusan skulle jag äta?Skummade igenom kylen och fann portabellosvampar! Tjoho! Istället för hamburgerbröd lade jag en halvtorr dinkelfralla i brödrosten. En svampusling stektes med vegansk riven ost i en panna. I den andra pannan fräste jag lila grönkål, zucchini, orange mangold, lite blomkål och tre finhackade vitlöksklyftor (till en portion, märk väl...) och använde detta istället för sallad på min hipsterburgare. Bottenbrödet fick nåt färskostalternativ på sig, locket mojo rojo, och så cornichons och rödlök emellan. Så gott. Så märkliga ingredienser. Saknas bara rostad lök, men den åt jag upp igår. På en macka...
Vilket extremt avancerat kylskåpsinnehåll under en gräsänkevecka!
Fish and chips, som en hyllning till @Killaloe. Hemlagad Remoulad. Grön tuborg.
Gode Jesus, en annan är glad om hon ens kommer så långt som till kylskåpet när hon är gräsänka! Jag tror att jag åt ostbågar och Ahlgrens bilar (ja, tillsammans) till middag senast jag lämnades ensam i mer än 12 timmar.Eller hur! Såg även svartrötter, rökt tofu, sötpotatis, en isländsk öl och två matlådor med bortglömt innehåll. Fann även en slatt (två små glas) riesling i kylskåpsdörren. Rätt bra måndagsavslut ändå.
Men guuud vad gott! Så där skamlöst.![]()
Eller hur! Såg även svartrötter, rökt tofu, sötpotatis, en isländsk öl och två matlådor med bortglömt innehåll. Fann även en slatt (två små glas) riesling i kylskåpsdörren. Rätt bra måndagsavslut ändå.
Skorken gillar väl popcorn.Jag brukar äta popcorn och dricka vin till middag som gräsänka jag.
Skorken gillar väl popcorn.
En God Mor.Ingen aning faktiskt. Jag lagar mat till avkommorna om de är hemma, sen äter jag popcornmiddag när de somnat![]()
En God Mor.
Det verkar annars underbart dekadent att dela en skål popcorn med bebisen som middag.
Gode Jesus, en annan är glad om hon ens kommer så långt som till kylskåpet när hon är gräsänka! Jag tror att jag åt ostbågar och Ahlgrens bilar (ja, tillsammans) till middag senast jag lämnades ensam i mer än 12 timmar.
Hatten av till dig, i vilket fall som helst!