Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allt babbel om pasta med socker får mig att minnas farmors vita fluffbröd med Bregott och strösocker. Ibland även jordgubbar.
Låter ljuvligt :love:

Jag var (är) mycket för naturell fet yoghurt med ett lager strösocker :o Men jag är ingen sockerråtta, inte alls!

Fint också att du är en GOD MOR som försmäktar utan gluten av kärlek till ditt BARN :love:

Låter ljuvligt :love:

Jag var (är) mycket för naturell fet yoghurt med ett lager strösocker :o Men jag är ingen sockerråtta, inte alls!

Fint också att du är en GOD MOR som försmäktar utan gluten av kärlek till ditt BARN :love:

Just vanlig pasta blir oftast samma åt alla, det är så olika lång koktid. BRÖD däremot... den som skapar glutenfritt ”bröd” måtte hata människor. Allt smakar #%^#. Är det ätligt kostar en liten limpa 89kr.

Just vanlig pasta blir oftast samma åt alla, det är så olika lång koktid. BRÖD däremot... den som skapar glutenfritt ”bröd” måtte hata människor. Allt smakar #%^#. Är det ätligt kostar en liten limpa 89kr.
Kan du baka eget? Jag menar, du har väl ändå inget annat för dig? :D

Kan du baka eget? Jag menar, du har väl ändå inget annat för dig? :D

Jomenvisst:D
Nu tryckte du på knappen...

Jag köpte 2 fantastiska kokböcker, en med bröd och en med fika, allt glutenfritt. Ser makalöst gott ut.

Sen skulle vi baka lussekatter, lyckligt tindrande och nynnandes julsånger. Jag tilltalas med Kära Mor av lilla Sessan. Mammahjärtat skulle fröjdas och brista ut i lovsång. Rykande, varma, fluffiga lussekatter inmundigas till julefrid och glögg.

Säkert:meh::rofl:

Vem f-n har XANTANGUMMI hemma?
Letade som en gnu efter vatten i Sahara efter det.
Sen vägde vi rubbet... 87,45 gram rismjöl, 113,765 gram majsmjöl, 11,3 gram teffmjöl, 65,89 gram kokosmjöl, 5 DL leilas gula mjölmix...

så himla KUL. Julefrid.

Varenda mjölpåse var viktig och kostade typ 59kr.

Sen bakade vi ut dem, jäste och jäste och jäste.
Sen när de var klara var de småååå, stenhårda och kruttorra.

Vi kastade dem efter provsmakning och köpte 4 glutenfria lussekatter i frysdisken för det facila priset 55kr. In mi micron och häpp, typ ätliga.

Ibland gör jag nöttoppar och sånt. Men i skolan måste det vara nötfritt. Så då köper jag frysta bullar.

Hahaha livet alltså @Hyacinth :love: :D

Jag har bakat typ filmjölksbröd med morötter som varit ätligt trots brist på gluten - men det är ju kanske inget en äter mängder av.

Jag åt helfabrikat-Carbonara igår kväll. Hade en sådan där riktig helvetesdag (ni vet: allt går fel och det är inte ditt eget fel men det är du som får ta alla puckar), som i och för sig avslutades fint med ett föredrag på Konstmuseet tillsammans med bästis och således redde upp sig, men när jag kom hem efter sisådär tretton timmars mer eller mindre aktiv arbetstid orkade jag två saker: a) stoppa in djup tallrik med Findus Carbonara i mikron b) stoppa in mig själv i duschen.

Sedan stoppade jag ner hela mig och den djupa tallriken (och några salta och sura S-märken) djupt i soffhörnet, såg på Sveriges Mästerkock och gick och lade mig fem över nio.

En kock måste ju få göra sina egna tolkningar av klassiska rätter :angel:
Vagt minns jag att jag någon gång när jag var i tågluffaråldern hamnade i München och där råkade jag beställa in Spaghettieis, eller om det hette Eisspaghetti. Jag har glömt vad jag trodde att det skulle vara, men det visade sig vara iskall, sötad spagetti. Så vitt jag minns vågade jag inte ens smaka, jag var katatonisk av chocken.

E339893A-4783-4FF4-95C4-97372AA72D2F.webp

Här har ni huskorset som lagar Æbleskiver utan Æble till mellis. Pyssligt men roligt.
Jag har snart ett järn över om någon är sugen på att testa, jag köpte ett, sen får jag ett i april.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 949
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 330
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 034
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka