Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här att Hemköp har någon sorts satsning på indiska snacks, eller "indiska snacks", det är lite oklart hur "genuina" de är. I alla fall, dessa snacks är för matiga för att vara snacks och för snacksiga för att vara mat - och jag mår som en uppblåst padda. Men det är inte luft i mitt fall.

Jag vet inte vad som hände när middagen kom att bestå av dessa kaloribomber.

Mackor till frukost. Mackor till lunch. Ikea-kanelbulle till eftermiddagsfika. Havregrynsgröt till middag. Inte en tillstymmelse till VLIN någonstans.

Märks det att jag är tillbaka i vardagslivet eller? Funderar på att ta en shot av den grekiska grappa som jag blev pålurad i taxfreen på väg hem, för att främja nattsömnen om inte annat.

Mackor till frukost. Mackor till lunch. Ikea-kanelbulle till eftermiddagsfika. Havregrynsgröt till middag. Inte en tillstymmelse till VLIN någonstans.

Märks det att jag är tillbaka i vardagslivet eller? Funderar på att ta en shot av den grekiska grappa som jag blev pålurad i taxfreen på väg hem, för att främja nattsömnen om inte annat.
Det vill jag varmt rekommendera! Jag fick mig en stadig skvätt grappa före sänggåendet igår, och det var både gott och rogivande.

Det här att Hemköp har någon sorts satsning på indiska snacks, eller "indiska snacks", det är lite oklart hur "genuina" de är. I alla fall, dessa snacks är för matiga för att vara snacks och för snacksiga för att vara mat - och jag mår som en uppblåst padda. Men det är inte luft i mitt fall.

Jag vet inte vad som hände när middagen kom att bestå av dessa kaloribomber.

Men goda, alltså? Samosas och sånt?

Nu mår jag precis som jag förtjänar. :crazy:
Till mitt försvar ska sägas att alla andra vid bordet åt MYCKET mer än vad jag gjorde och att det faktiskt var min mammas 81 års dag och hon hade blivit väldigt besviken om inte maten uppskattades.

Nu har min mamma lite speciell humor. Eftersom hon fyller år på våffeldagen ska det naturligtvis våfflas helt osannolikt. :) Födelsedagsmiddag hos min mor består därför varje år av :
Förrätt: Våfflor med löjrom, cremé fraiche & rödlök samt våfflor med pate´, gele och små inlagda gurkor ...
Huvudrätt: Våfflor med räkröra, rökt lax, grönmögelost, rökt renstekt ...mm mm som jag har förträngt.
Efterrätt: Våfflor med hjortron och/eller hallonsylt samt grädde
(observera pluralformen i alla delmoment ...:crazy:)

Ja, ni förstår själva.

I morgon börjar ett nytt och sunt liv.:banana:
Underbart! Jag är helt med din mamma där! :love:

Det vill jag varmt rekommendera! Jag fick mig en stadig skvätt grappa före sänggåendet igår, och det var både gott och rogivande.
Det funkade inte alls på mig, jag sov sämre än vanligt! :down: Kanske för att den var grekisk? Jag drömde faktiskt, ironiskt nog, en mardröm som till viss del var pengarelaterad.

Skumt!

Men vem är jag att döma. Jag har en flaska polsk whisky stående på landet. :cautious:

Den är helt odrickbar.
Skottland tänkte låtsas som att Skottland inte läste det där.

(men själv är jag väldigt nyfiken: HUR?!)

Åh du har köpt tsipouro :yuck::laugh:. Du skulle köpt ouzo i stället, det är samma sak fast med anis så att det blir drickbart.
Men den här är med anis! Åh, nu blir jag alldeles förvirrad här! Wikipedia säger att tsipouro finns både med och utan anis, och att den med anis påminner mycket om ouzo fast att de produceras på helt olika sätt.

Tänk att en flaska sprit kan vara så komplicerad...

Jag brukar välja rabarber eller citron, men efter allt prat om kokosyoghurt provade jag. Är kär. SKORK också.
6041DE5F-6138-4A33-B45A-94011F85FD9E.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka