Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår blev en bra matdag. Typ... :D Frukost blev gomacka med kokt ägg, och när vi skulle börja fundera på lunch så taggade jag sambon i en sån där männsikan-du-taggar-måste-bjuda-dig-på-buffe-bild på fb på skoj vilket dock slutade med att vi åkte och åt buffé lunch hos chinesen :D:up:
Till mellis ville dottern ha kladdkaka och när klockan blev middag va vi alla ff så mätta så det blev ost bricka med en massa tillbehör istället för redig mat:up:
Idag får det nog inmundigas lite nyttigare mat :o:p

Bakade scones med kidsen till frukost idag :d till det päronyoghurt toppad med blåbär (till kidsen), naturell yoghurt toppad med passionsfrukt (till mig) och kaffe (till mig). Nu är jag så mätt att jag måste ligga och slöa en stund innan jag tar itu med dagens bestyr :angel:

Det finns alltid fin kokosyoghurt utomlands konstigt nog @Anna
Här i Sverige är Yoggis limited edition kokos helt okej om man blandar 50/50 med en naturell krämig yoghurt :love:
Yoplait har små, vansinnigt goda men mer dessertsmakande, i portionsförpackning.

Det finns alltid fin kokosyoghurt utomlands konstigt nog @Anna
Här i Sverige är Yoggis limited edition kokos helt okej om man blandar 50/50 med en naturell krämig yoghurt :love:
Yoplait har små, vansinnigt goda men mer dessertsmakande, i portionsförpackning.

Ah! Ska titta efter Yoggi i en större butik när jag är nere på stan idag, tack snälla!

Middag igår blev pasta med en sås av paprika, lök, vitlök, tomatsås, persilja och basilika. Det var faktiskt jättegott! Kunde kanske haft liiite mer basilika ändå, dock.

Idag ska vi vara i stall hela dagen, så vi får väl se när det lyckas slinka ner lite mat.

Igår grillade vi för första gången i år. Det blev beer can chicken och ungsrostade rotfrukter och rödlök med sesamfrön på. Jättegott!
Sen kan vi ha syndat med soya-chokladpudding. Ännu godare! ;)

Åh jag älskar kokosyoghurt men hittar aldrig! Var hittar du denna ljuva nektar? Jag är villig att resa ;) Minns när jag var i tonåren, eller kanske yngre, och Arla hade en som hette Kung Kokos... så vansinnigt god.

Har sett att Garant har koksyoghurt. En naturell och så finns det smaksatt med hallon och mango också. Måste testa nästa gång jag handlar på Willys! Dessutom är den ekologisk, och det är ju trevligt.

Åh jag älskar kokosyoghurt men hittar aldrig! Var hittar du denna ljuva nektar? Jag är villig att resa ;) Minns när jag var i tonåren, eller kanske yngre, och Arla hade en som hette Kung Kokos... så vansinnigt god.
Ah, det här är vegan yoghurt gjord av kokos. Eftersom jag är lite åt vegohållet och inte tål laktos, testar jag vegana grejer ibland. Kokosghurt är god, soyghurt, havreghurt och lupinghurt är för trist.

Ah, det här är vegan yoghurt gjord av kokos. Eftersom jag är lite åt vegohållet och inte tål laktos, testar jag vegana grejer ibland. Kokosghurt är god, soyghurt, havreghurt och lupinghurt är för trist.

Ja, jag googlade sedan och förstod att det nog var det du menade! Fick dock tag på en Yoggi på Hemköp i Nordstan och ska efter en hastig repa på jakt efter citrongräs åka hem och äta den ;) Hittade torkade kokoschips på flying tiger också :love:

@Anna Jag hade själv tänkt göra soppa i veckan som kommer. Saffranssoppa gjord på röda linser, rotselleri, grovriven morot och tomatkross. Brukar äta ostmacka gjord i ugn till. :d

Ja, jag googlade sedan och förstod att det nog var det du menade! Fick dock tag på en Yoggi på Hemköp i Nordstan och ska efter en hastig repa på jakt efter citrongräs åka hem och äta den ;) Hittade torkade kokoschips på flying tiger också :love:
Hemköp har några lite grövre kokoschips, både saltade och osaltade. De är mina favoriter för närvarande, just för att de är lite grova. En del har lite av innerskalet kvar. De är dessutom rättvisemärkta, vilket ju är trevligt.

Dumplingdegen ligger och tinar så ikväll smäller det!

Igår fantastisk fisksoppa med koriander, sardellklet och surdegsbaguette. Tre rara små ostar efteråt(en get, en får och en treårig brie) med nåt franskt rött som jag hoppade.

Lunchen igår bestod av restsallad: wokrest på tunt hyvlad pumpa och morot, broccoli, pak choi, ingefära och vitlök, typ, så sesamolja och en mycket god kinesisk soja, lite överblivna glasnudlar och lite frysta gröna sojabönor för att öka matigheten. Gott!

Imorgon är det våffeldagen. Här i Sverige brukar vi ju i allmänhet fira aftnarna snarare än själva högtidsdagarna, och följaktligen har jag ätit våfflor redan idag. Man måste ju värna de svenska traditionerna.

Jag har också ätit våfflor idag. Brunch med mitt gamla gymnasiegäng :)
Kom hem nu till föräldrarna, blir serverad ett glas rött och den vegetariska lasagnen skjutsades in i ugnen. Bortskämd dotter :up:

Mitt i virusriskerna blev dwt nåt fajitasinpirerat, restkyckling från frysen, såssås, paprika och lök mm som jag fräste i en panna. Serverades som det var i salladsblad, menlös riven ost till på barnets önskemål.

7FAD34A8-1643-4790-915B-48A99E32B2AE.webp

Kycklingköttbullar kryddade med rödlök, chili, vitlök och lime, kokosris från igår och massor av broccoli. Gött!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 269
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
119 960
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
91 310
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31