Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stekt halloumi, stekt mango och kokosris till lunch idag. Igen :D Och det finns en låda till imorgon också. Längtar efter den!

Åt lite mackor till middag hemma hos föräldrarna. Är rätt hungrig nu, men orkar absolut inte resa mig ur sängen och fixa något, så jag väntar till frukosten istället...

Dumplings, suverän snabbmat del 7376272818...

Dumplings från beijing, anka+ingefära och kyckling+jordnöt. Sen hittade jag snäckformade räkdumplings också, hae kaow tror jag de heter. Gillar inte räkdumplings annars men dessa är goda!
Stekte dem, sen ångade med salladslök. Lime, sriracha och tamarisoja ovanpå samt massa nötter. Alla nöjda och glada och det tog 10 minuter. Dansk fulöl till.

Till lunch blev det grillad lax med mosad färskpotatis och några supergoda röror på grekiska kolgrillsbaren. Till middag grillad thali från havet på Shanti ultimat. En liten skål med grillad kryddig lax och grönsaker, en skål med torsk i kormasås och så räkor i tandoorisås, raita, ris och vitlöksnan. :d

Behöver nog inte äta på en vecka :D

Fikalunch, för övrigt. Macka med chèvre, honung och valnötter.

Inför middagen - som blir på egen hand - funderar jag på olika sätt att piffa upp kalla våfflor från igår. Funderar på att lägga spenat och parmesan mellan två våfflor och sen steka dem rätt hett på båda sidor en stund. Typ våffelsandwich.

Våfflor är alltid rätt. (om du frågar min mamma)

På grund av det är jag ytterst matåterhållsam för tillfället. Tomatsoppa med basilika vitlök och så en massa morötter, blomkål och andra grönsaker i bitar som fick koka med. Gott, mättande, men jag saknade bröd.

Igår firade vi tredjedag våffla! Smörstekt grönkål med vitlök, något som Ikea kallar "seaweed pearls" och som kändes som en vegansk version av fiskrom, kallrökt lax och crème fraiche som huvudrättstoppings. Efterrättsvåfflorna blev med lemon curd eller hallonsylt samt crème fraiche. Jag såg ut som att jag var gravid i fjärde månaden när jag var klar, och rörde mig förmodligen ungefär som man gör då också.

Ikväll blir det pasta med resterna av den kallrökta laxen, citron och sparris.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka