Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag drömmer lite om en muurikka, men jag vet inte om jag kommer att använda den sedan. Är inte särskilt outdoorsy. Men det var kanske inte så du tänkte? Föredömligt fritt från spisen är ju nötter, torkad frukt, ost och vin. Jag menar VLIN.Funderar på vad jag ska äta imorgon och om jag måste laga till det på spisen...
Jag drömmer lite om en muurikka, men jag vet inte om jag kommer att använda den sedan. Är inte särskilt outdoorsy. Men det var kanske inte så du tänkte? Föredömligt fritt från spisen är ju nötter, torkad frukt, ost och vin. Jag menar VLIN.
Frågan är hur dyr och avancerad den behöver vara. Hurdan använde du?Jag med! Använde en massor förra sommaren, wokade, stekte och hade mig. Det var så himla roligt! Ska köpa en i sommar tror jag, som belöning för kommande fönsterenovering...
Frågan är hur dyr och avancerad den behöver vara. Hurdan använde du?
Jag drömmer lite om en muurikka, men jag vet inte om jag kommer att använda den sedan. Är inte särskilt outdoorsy. Men det var kanske inte så du tänkte? Föredömligt fritt från spisen är ju nötter, torkad frukt, ost och vin. Jag menar VLIN.
Jag menar det! En ny empirisk studie har dessutom visat att mat som lagas iförd grönrutiga pyjamasbyxor blir extra god. Det hade något att göra med kockens komfort tror jag... Kan återkomma med källa vid senare tillfälle!Du är i sanning ett riktigt föredöme!![]()
In SWACOS we trust.
Åh, jag har fått mig en liten fanclub! Så sött!SWACOS - the one and only
Tyvärr, jag var upptagen på annat håll!Nötter? Eller SWACOS
Det kan man! Jag använder Leilas recept men byter ut den mörka chokladen till vit, och så skippar jag att garnera med ägg & socker: http://www.leila.se/engelska-chokladscones-med-hallon/recept/brod/index1,32.htm?id=3933@VLMF - jag jobbade i samma hus som där marknaden är fram till i julas! Så vet du detSom kuriosa är det där som Sommarkväll med Rickard Olsson spelades in (och där vi äter lunch då och då).
Ikväll efter 8 km promenad åt jag nya favoriten, lax, kokosris och stekt mango med chili.
Visa bifogad fil 13160
Till dessert om en stund blir det hallonsorbet och kanske en kopp kaffe!
@Mineur - kan man få be om recept på de där sconesen?![]()
F'låt!Så jobbigt med SWACO! I mitt yrke har jag mycket att göra med de där friterade ingenjörerna på det snarlika företaget någon nämnde förut. Särskilt i ett av mina mest problematiska projekt, så jag rycker liksom till när jag ser namnet![]()
Det låter som en helt rimlig slutsats faktiskt! Återkom gärna med källa för jag kämpar i motvind här hemma när det gäller matlagning i morgonrock (eller ja, min dygnetruntrock)Jag menar det! En ny empirisk studie har dessutom visat att mat som lagas iförd grönrutiga pyjamasbyxor blir extra god. Det hade något att göra med kockens komfort tror jag... Kan återkomma med källa vid senare tillfälle!
(Skulle ni händelsevis kunna upplysa en stackars SWACOS om hur man gör för att tagga någon under ett annat namn sådär snajdigt? Jag har alltid velat veta!)
Igår åt jag grillad sojanorv i bröd med senap, ketchup och rostad lök.
Den är inte rödlistad, jag lovar!
Skit i att köpa en Muurikka, man betalar alldeles för mycket för märket. Kolla hellre in Gasbolaget:
https://shop.gasbolaget.se/gasolprodukter/paella/paella-set/
https://shop.gasbolaget.se/gasolprodukter/paella/pannor/
Tänker man handla på plats kan jag erbjuda fika, jag är inte långt bortaSärbon har köpt ett gäng paellapannor där och de är f-n GRATIS!
@Petruska @Hyacinth mfl
Den jag använde var i gjutjärn, himla trevlig![]()
Men det spelar ju egentligen ingen roll när personer som @BobberiBoo förstör hela havsbottnen genom att äta revPffft, det vet väl alla att norven är en utrotningshotad art!