Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jodå, jag har en bild från när jag var där senast!

Visa bifogad fil 13378

Utöver detta bjuder inredningen även på färgglada fågelburar, en rosa kristallkrona, rosaprickiga dukar och en massa annat krimskrams som jag säkert har glömt. Men baka tårtor kan de! Och ägaren driver tydligen en inredningsbutik också :nailbiting:
@Mineur: Jag ser en resa i framtiden för @Malin_L till ovanstående fik :p:D
Woooow! Vilket häftigt ställe! Dit vill jag verkligen åka (ehh var ska jag åka?)!

Blåste inte maten iväg? :eek:

Vill också lägga in en protest mot rosé som säsongsdryck! Har ett enmansupprop vars syfte är att Systembolagets roséutbud ska vara roligt året om. Mer franska boxar åt mig... folket, menar jag!

Vi flyttade längst in mot husväggen med värmelampor och såna parasollgrejer över :D

Jag är en typisk rosésäsongare men stöder gärna ditt upprop ändå!

Idag blir det köttfärssoppa till middag.
Blev sugen på det efter snack om cowboysoppa i denna tråd.
Gjorde någon form av nyttigare chokladpudding förut som resulterade i att hela mitt ansikte vreds om i ett äckel så tror inte de kommer ätas upp..O_o

Bönbiffar, ugnsrostade grönsaker och tzatziki blev dagens middag.

Bifogade filer

• DSC_0704.webp
    DSC_0704.webp
    125 KB · Visningar: 13
Hemgjorda hamburgare med strimlad vitkål, picklad rödlök, äpple och lättrostat briochebröd. Jag kom fram till att briochebröd inte riktigt passade mig smakmässigt. Vatten i glaset, jag hade uppskattat en öl men den var visst slut :cry:

(Ett BARN önskade hamburgare, jag gjorde hamburgare, ett BARN kommer in och utbrister "men neeeeej, inte hamburgare" :meh:.)

Jag har svårt att förstå hur något med choklad kan bli så äckligt.. Hade du brysselkål i eller hur bar du dig åt? :nailbiting:

Brysselkål är gott. Äter dock hellre rå vitkål före denna chokladmousse (var det visst)
Receptet:
Innehåll till 2 personer:
2 äggvitor
250 gram lättkesella
5 teskedar kakao
Ev honung för sötma
Ev rent jordnötssmör för nötsmak, mer fett och högre kaloritäthet

Gör så här:
Vispa äggvitan till ett styvt skum
Blanda ner kesellan och de andra ingredienserna. Blanda ordentligt.

Brysselkål är gott. Äter dock hellre rå vitkål före denna chokladmousse (var det visst)
Receptet:
2 äggvitor
250 gram lättkesella
5 teskedar kakao
Ev honung för sötma

Gör så här:
Där har vi svaret. Det är helt enkelt för lite choklad i förhållande till allt annat. :D

Receptet:
2 äggvitor
250 gram lättkesella
5 teskedar kakao
Ev honung för sötma

Gör så här:
Jag skulle inte ens kalla det där för chokladmousse.

Receptet:
2 äggvitor
250 gram lättkesella
5 teskedar kakao
Ev honung för sötma

Gör så här:

Urk! KEsella är så äckligt.

Buddha-Bowl från mahalo. Gott och veganskt, intogs på bänk i solen.

Middag blev varmrökt fjällröding, en sallad på rödkål/lila morötter/gula morötter/lime/salt/rostad hackad mandel. En dillig dressing till fisken, brysselkål och BARNET kompletterade med minifärskpotatisar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka