Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
HERREGUD förresten! MAKEN tipsade om Fel halvtorr, den som åsyftas kostar 99kr och är SJU RESOR BÄTTRE och givetvis har lilla maken glömt namnet.

Dumpa! :mad:

Kan inte PIPPIN försöka sparka igång sina små grå och minnas namnet? Nu blir det inte i helgen ändå ety KAOSGUDINNAN aka BARNET har feber (men i övrigt inte alls sjuk = river huset eftersom hon knte får gå ut eller till förskolan) men skulle ändå gärna spara tipset för framtiden!

Dumpa! :mad:

Kan inte PIPPIN försöka sparka igång sina små grå och minnas namnet? Nu blir det inte i helgen ändå ety KAOSGUDINNAN aka BARNET har feber (men i övrigt inte alls sjuk = river huset eftersom hon knte får gå ut eller till förskolan) men skulle ändå gärna spara tipset för framtiden!

Oh yes! Ska lösa denna KATASTROF så fort han vaknar.

Skulle, om inte min SLÄKTING var här.
Vakna till skilsmässa liksom.

Älskar mina små fjärilar btw:love: å pulver! MAKEN trodde jag köpte knark:D
Hahaha då fick du ändå pulver i orginalförpackning och inte i återförslutningsbar minipåse :angel:

Och lämna en liten gullig lapp på kudden som PIPPIN kan vakna till? Typ ”godmorgon MAKE. På inrådan av BUKE så är du nu dumpad och vi ska skiljas, men nu pratar vi inte mer om det utan umgås och har trevligt med släkting. Puss å kram”

Autentisk konversation:

MAKE: alltså, pratar ni om mat? Och de är lika nördiga?

JAG: värre! Vi har en vegan typ som gör egen ost på cashewnötter!

MAKE: okej. Jag sade fel vin. Är det katastrof nu?

JAG:JAAA! Jag sitter ju där och hävdar att det funkar med chili! Och DU säger fel!
Det här är ju inte bra, inte nog med att MAKEN gjort fel - han inser inte heller riktigt hur fel det blivit :(

Och en (lite kass) bild på gårkvällens pekingpannkakor a la Lotta Lundgren. Rött vin till och dessert: hemmagjord gräddig citronglass ripplad med syrlig granatäpplesirap.

Bifogade filer

• 37C205B3-DD27-4158-A7E8-1F05F3F6F930.webp
    37C205B3-DD27-4158-A7E8-1F05F3F6F930.webp
    272,4 KB · Visningar: 20
Undrar om man kan göra fläskbulgogi på ytterfilé inte pork belly (som tydligen är sidfläsk) Känns som en ganska stor skillnad :crazy:

Blåste inte maten iväg? :eek:

Vill också lägga in en protest mot rosé som säsongsdryck! Har ett enmansupprop vars syfte är att Systembolagets roséutbud ska vara roligt året om. Mer franska boxar åt mig... folket, menar jag!
Jag är med på ditt upprop. #merroséåtfolket

Bortbjuden på knytkalas, Tjejfest. Blir soppa som varmrätt ingen aning om vad, ingen aning om förrätt heller men tydligen har jag hand om efterrätten.

Hjälp.

Vi är 6st som ska äta och drick agott men vad tusan ska jag hitta på som efterätt?

Nu är vi här! @Malin_L

Visa bifogad fil 13437

Det är svårt att ta bilder som gör ett sådant här ställe rättvisa, men i alla fall. Lägg särskilt märke till den neonrosa plastharen som sitter framför fågelburen i bakgrunden.

Tillägg: Mitt sällskap har just meddelat att även toalettpappret är rosa.
Det är ju fantastiskt! Glasgow står nu på min reselista!
Till och med rosa toapapper!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka