Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Använd din kvinnliga list för att få partnern att tro att idén inte kom från dig. :sneaky: Har hört att det är ett vanligt sätt för kvinnor att få sin vilja igen ety män är simpla varelser som inte förstår list och dessutom inte kan ta förslag från andra utan att bli krängta :up:
Jaaa, så gör jag! Det är så mysigt romantiskt liksom, när man kan få sin lille gubbe till att sköta hushållssysslorna genom att själv spela på sina kvinnliga egenskaper. Det känns så rätt, vi kommer varandra så nära, partner och jag. :heart:love::heart:love::heart

Jag jobbar natt igen... Keso med egengjord hallon-lakritssylt till frukost/lunch och en minibaguette till middag.

Jag är här den här veckan ut, sedan är jobbet färdigt. När jag kommer hem tänker jag öppna en flaska champagne och förhoppningsvis har jag också hittat passabla havskräftor någonstans, allt för att FIRA! Jag trivs jättebra med jobbet och kollegorna men nu vill jag HEM.

Skinkrosor. Jag har aldrig stött på fenomenet utanför buke, förrän i dag. Då stod det där, som ett seriöst svar i en tråd på fb, hur man kunde piffa till en smörgås lite...

(Jag är f.ö bjuden till en tant senare i veckan som sade "ta med fika till ditt allergiska barn för jag ska köpa smörgåstårta åt er andra").

Vilken besvikelse att missa ett tillfälle till en kuktårta :( En ekivok ros på den kanske?
En ros som drar tankarna både åt Flickan i Havanna och åt arbetarrörelsens traditioner, skulle faktiskt passa tillfället ganska väl. Men. Är det bara jag som tycker att sexuella anspelningar är lite svårförklarat småkämpiga just vid familjeträffar med flera generationer närvarande?

En ros som drar tankarna både åt Flickan i Havanna och åt arbetarrörelsens traditioner, skulle faktiskt passa tillfället ganska väl. Men. Är det bara jag som tycker att sexuella anspelningar är lite svårförklarat småkämpiga just vid familjeträffar med flera generationer närvarande?

Kanske. Jag har ju inga BARN och umgås inte med min familj direkt. Min morfar som var rätt obrydd (naturistgenerna kommer från hans sida av släkten) hade bara skrockat. En man som ordnade föreläsningar i kvinnlig sexualhälsa på 50-talet får nog antas ha tålt en ekivok ros (plus att han hade uppskattat arbetarrörelsekopplingen också, han var fackligt aktiv). Mormor hade dock mer eller mindre trillat av pinn, hon var rätt pryd av sig.

Vi kusiner tar efter morfars släkt i det avseendet :D

Kanske. Jag har ju inga BARN och umgås inte med min familj direkt. Min morfar som var rätt obrydd (naturistgenerna kommer från hans sida av släkten) hade bara skrockat. En man som ordnade föreläsningar i kvinnlig sexualhälsa på 50-talet får nog antas ha tålt en ekivok ros (plus att han hade uppskattat arbetarrörelsekopplingen också, han var fackligt aktiv). Mormor hade dock mer eller mindre trillat av pinn, hon var rätt pryd av sig.

Vi kusiner tar efter morfars släkt i det avseendet :D
Ingen av de firande är för pryda för en ekivok ros, var för sig, så att säga. Men tillsammans med just familjen (i rakt upp- och nedstigande led), uppstår en viss prydhet ändå. Det är nåt skumt med det där.

I min familj brukar det bli mycket råa skratt. Men det förutsätter ett oavsiktligt anspelande. En väldesignad totempåle på tårtan vore bara osmakligt.

Ah den ja - du kanske kan göra något deal med dem? Du blir ambassadör för deras rätter på ett exklusivt forum i sverige mot att du blir sponsrad med säg 5 rätter i veckan?
Jaaa! Jag ser konversationen framför mig:

"Hej, jag har en affärsidé som jag tror att ni kommer tycka är jätteintressant! Jo, det rör sig om en forumtråd med ungefär tio aktiva skribenter... Och alltså, de gillar att läsa om mat. Nä, det är ingen marknad som ni har någonting med att göra. Nä, era varor finns inte att få tag på där. Nä, de har inga planer på att flytta hit eller så. Men jag tänkte att det kanske skulle vara intressant ändå... För min skull? Snälla?"

Jag tror att det blir succé! :banana:

Jaaa! Jag ser konversationen framför mig:

"Hej, jag har en affärsidé som jag tror att ni kommer tycka är jätteintressant! Jo, det rör sig om en forumtråd med ungefär tio aktiva skribenter... Och alltså, de gillar att läsa om mat. Nä, det är ingen marknad som ni har någonting med att göra. Nä, era varor finns inte att få tag på där. Nä, de har inga planer på att flytta hit eller så. Men jag tänkte att det kanske skulle vara intressant ändå... För min skull? Snälla?"

Jag tror att det blir succé! :banana:
Du blir rik!

Ingen av de firande är för pryda för en ekivok ros, var för sig, så att säga. Men tillsammans med just familjen (i rakt upp- och nedstigande led), uppstår en viss prydhet ändå. Det är nåt skumt med det där.

Jag känner mycket väl igen fenomenet. Prydheten uppstår när generationerna möts, är relativt åldersoberoende, och aggregeras ju fler generationer som är inblandade, enligt min erfarenhet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 949
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 330
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈