Ja, lite meckigt men jag tror definitivt det är värt det! Annars får du testa mannagrynspannkakornaTyvärr verkar själva msemen-pannkakorna rätt jobbiga att göra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, lite meckigt men jag tror definitivt det är värt det! Annars får du testa mannagrynspannkakornaTyvärr verkar själva msemen-pannkakorna rätt jobbiga att göra.
Jag sätter mitt hopp till partner.Ja, lite meckigt men jag tror definitivt det är värt det! Annars får du testa mannagrynspannkakorna![]()
Tyvärr verkar själva msemen-pannkakorna rätt jobbiga att göra.
Frågan är hur kreativ hen känner sig när det är jag som designat upplägget.Nämn hur kreativ och innovativ matlagning det representerar. Partner måste ju bräcka Santa Maria-bulgogin.
Använd din kvinnliga list för att få partnern att tro att idén inte kom från dig.Frågan är hur kreativ hen känner sig när det är jag som designat upplägget.
Kom på att jag är lycklig innehavare till ett kilo torkad mango från burkina faso. Den syrliga sorten.
Nu något mindre än ett kilo.
Åh, jag tror att jag ska laga en långkokt köttfärssås på söndag. Eller redan på fredag?Jag skulle egentligen äta något med fylld svamppasta igår men drabbades av akut behov av spaghetti och köttfärssås med massor av paprika och svamp. Så så blev det!
Jaaa, så gör jag! Det är så mysigt romantiskt liksom, när man kan få sin lille gubbe till att sköta hushållssysslorna genom att själv spela på sina kvinnliga egenskaper. Det känns så rätt, vi kommer varandra så nära, partner och jag.Använd din kvinnliga list för att få partnern att tro att idén inte kom från dig.Har hört att det är ett vanligt sätt för kvinnor att få sin vilja igen ety män är simpla varelser som inte förstår list och dessutom inte kan ta förslag från andra utan att bli krängta
![]()
I övrigt ägnas just nu den sammanlagda kreativiteten åt att designa en födelsedagstårta till min vördade fader. I morse enades vi om att inte göra en kuktårta. Det får bli någon annan variant.
En ros som drar tankarna både åt Flickan i Havanna och åt arbetarrörelsens traditioner, skulle faktiskt passa tillfället ganska väl. Men. Är det bara jag som tycker att sexuella anspelningar är lite svårförklarat småkämpiga just vid familjeträffar med flera generationer närvarande?Vilken besvikelse att missa ett tillfälle till en kuktårtaEn ekivok ros på den kanske?
En ros som drar tankarna både åt Flickan i Havanna och åt arbetarrörelsens traditioner, skulle faktiskt passa tillfället ganska väl. Men. Är det bara jag som tycker att sexuella anspelningar är lite svårförklarat småkämpiga just vid familjeträffar med flera generationer närvarande?
Ingen av de firande är för pryda för en ekivok ros, var för sig, så att säga. Men tillsammans med just familjen (i rakt upp- och nedstigande led), uppstår en viss prydhet ändå. Det är nåt skumt med det där.Kanske. Jag har ju inga BARN och umgås inte med min familj direkt. Min morfar som var rätt obrydd (naturistgenerna kommer från hans sida av släkten) hade bara skrockat. En man som ordnade föreläsningar i kvinnlig sexualhälsa på 50-talet får nog antas ha tålt en ekivok ros (plus att han hade uppskattat arbetarrörelsekopplingen också, han var fackligt aktiv). Mormor hade dock mer eller mindre trillat av pinn, hon var rätt pryd av sig.
Vi kusiner tar efter morfars släkt i det avseendet![]()
En ros som drar tankarna både åt Flickan i Havanna och åt arbetarrörelsens traditioner, skulle faktiskt passa tillfället ganska väl. Men. Är det bara jag som tycker att sexuella anspelningar är lite svårförklarat småkämpiga just vid familjeträffar med flera generationer närvarande?
Jaaa! Jag ser konversationen framför mig:Ah den ja - du kanske kan göra något deal med dem? Du blir ambassadör för deras rätter på ett exklusivt forum i sverige mot att du blir sponsrad med säg 5 rätter i veckan?
Du blir rik!Jaaa! Jag ser konversationen framför mig:
"Hej, jag har en affärsidé som jag tror att ni kommer tycka är jätteintressant! Jo, det rör sig om en forumtråd med ungefär tio aktiva skribenter... Och alltså, de gillar att läsa om mat. Nä, det är ingen marknad som ni har någonting med att göra. Nä, era varor finns inte att få tag på där. Nä, de har inga planer på att flytta hit eller så. Men jag tänkte att det kanske skulle vara intressant ändå... För min skull? Snälla?"
Jag tror att det blir succé!![]()
Ingen av de firande är för pryda för en ekivok ros, var för sig, så att säga. Men tillsammans med just familjen (i rakt upp- och nedstigande led), uppstår en viss prydhet ändå. Det är nåt skumt med det där.