Tittar in i ditt kök del 27

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Mineur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 015
  • Visningar Visningar 104 338

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Preppar sambons födelsemiddag. Har skitkul och har knappt sett honom för jag rinner runt i köket och pysslar :D

Förrätten uppäten: pilgrimsmusslor med brynt smör och rostade hasselnötter.

Huvudrätt på g, oxfilé i ugn, sedan i panna med timjan, smör och vitlök. Rödvinssås och potatisterrine/mille feuille till. Plus glaserade morötter och schalottenlök.

Efterrätt: nybakade madeleines med chantillygrädde (är väl bara vaniljgrädde?) och lite hjortronsylt. Tokajer till den. Blir väl vid midnatt eller så :angel:

Glasansamlingen :rofl:
IMG_6750.webp

Små snittar av blodpudding..? :D
Njae, ganska spanska tapas med lite svenska inslag. Räkpintxos med ägg, dill o majo, tomatpintxos, kronärtskockepintxos, serrano-vindruvepintxos, potatistortilla, potatissallad, vansinniga mängder serrano, chorizo, coppa, fuet, patata bravas, chuck roll steak, entrecote, bea, gambas al ajillo, aioli, manchego, brie, björnbärsmarmelad.

Just nu är utmaningen att glass och jordgubbar finns kvar att förtära.

Njae, ganska spanska tapas med lite svenska inslag. Räkpintxos med ägg, dill o majo, tomatpintxos, kronärtskockepintxos, serrano-vindruvepintxos, potatistortilla, potatissallad, vansinniga mängder serrano, chorizo, coppa, fuet, patata bravas, chuck roll steak, entrecote, bea, gambas al ajillo, aioli, manchego, brie, björnbärsmarmelad.

Just nu är utmaningen att glass och jordgubbar finns kvar att förtära.
Lät jättegott! Glass är inga problem, det går ju i fikafacket :D

I går bjöd jobbet på lunch igen, på restaurang. Jag åt potatis, riven morot, vitkålssallad och en liten brödbit.
På kvällen åt jag en halv Dr. Oetker pizza, andra halvan blir lunch i dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Tittar in i ditt kök del 25
  • Tittar in i ditt kök, del 16
  • Tittar in i ditt kök, del 9
  • C
    Svårsmält mat?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn