Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår blev det köpepizza eftersom maken inte ville laga mat. Idag kom jag hem sent och det blev bönor, veggokorvar och pommes (kanske inte det nyttigaste men snabbt och enkelt). Imorgon så blir det nog nått enkelt med lite grönsaker (vi kommer båda hem sent) och jag ska på galej både fredag och lördag så det blir inte ordentlig matlagning innan söndag.

I kvall blev det den basta kottfarslimpan jag nagonsin atit.:d Det var en "Mexicansk kottfarslimpa" med recept fran en Mexikansk kompis. Den innehaller lite av allting och det ar definitivt inte sista ganger jag lagar en sadan ... fast nasta gang kanske jag anvander lite mindre habanero:p Till den blev det en sallad med cilantro, avacado, jacima, spenat, arugola och en massa andra godsaker. Jag ar nog nastan sugen pa en bit till av den saftigaste kottfarslimpan ever. lol

Jag matstrejkar, så det blir rester från sambons köttfärssås med (färdigkokt) bandspaghetti idag igen. Imorgon är jag ledig, och ska fira detta med att storstäda. Sjukt trist, men vi måste.

Lunch - sibyllas pulled pork-wrap. Mums!
Middag: Kokt potatis och skirat smör, färsk dill i drivor, rökt stenbit, rökt abborre, citronhalvor och en slatt majonnäs (jag gillar inte att det stavas med två n!) blandat med en sked creme fraiche och en näve finhackade kapris och ett berg av rädisor med massa salt på. Mjölk.

Jag fick några rabattkuponger med den där plusset, som reklamen brukar ligga i, då såg jag dessa och klippte ut och la i plånboken. Sen råkade jag ta en omväg och hoppsan! Där var ju en sibylla på den vägen och eftersom jag ändå hade rabattkupongerna var jag ju tvungen att prova...:o:D

Ser nu när jag googlar att de två, wrappen och burgaren är tillfälliga på visit. Men jag tyckte wrappen var så god att jag hoppas den blir en favorit som stannar.

Det ar det vanligaste sattet att ata Pulled Pork har ... i, vad vi skulle kalla, ett 'hamburger brod'.:p
Absolut! Jag minns också lådor med berg av pp, coleslaw och skuret vitt bröd i trekanter som man knep upp köttet med. Nåja, det var hundra år sedan men så såldes det i gatuvagnarna då. :)

Det har jag aldrig sett ... fast jag skulle kunna tanka mig hitta i New England eller kanske California aven om 'wraps' ar det vanligaste sattet att komma ifran de stora hamburger broden. :p Har i sodern finns det numera wraps och "smala" hamburger brod, men pa de flesta stallen tittar de misstanksamt pa en om man inte valjer fullt friterat och/eller stora brod. suck.:cautious:

Dricker mitt aningen sena eftermiddagskaffe och funderar på matlagningen. Det lutar åt att det blir ingefärabröd (ett bageri har underbart sådant på fredagarna) några sorters ost som jag köpte i Budapest, lite tomater och annat smått och gott och minst en flaska rött vin. Enkel matlagning är min melodi.

Jag äter linssoppa och dricker öl. Mycket fint. Imorgon ska jag bjuda två vänner på middag. Vi ska äta något med räkor, vitt vin, basilika och pasta, har jag bestämt. Det ser jag fram emot.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 565
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 243
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
549
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka