Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmm jag som tänkte att den svenska krabban hade lidit mer i det kalla svenska vattnet. Alltid lätt att vara efterklok@Mixoman Nu blir jag besviken på dig, hörrö. När de nu inte hade dansk fläskfilé, kunde du väl åtminstone ha köpt asiatiska jätteräkor istället för krabba.
Nästa gång blir det västkusträkor, tyvärr har jag en ganska miljövänlig bil men lite utsläpp ska den nog bjuda på till västkusten.@Mixoman Det var ändå ett gott försök.Men krabban är en av de arter som gynnas av miljösituationen. Så då förstår du ju själv att du inte bör äta dem. Västkusträkor, kunde kanske vara ett alternativ? De har fått rött ljus.
Hjort är ganska magert så vill du inte köpa till exv fläskfärs så bör du tillaga något som blir saftigt som inte riskerar bli torrt. Köttfärslimpa med riven ost, och fetaost och ägg i smeten? Snabbfrästa köttbullar med ajvar och riven ost? En chili med slemproppar och massa riven morot och selleri? Tja, gör vad som helst man gör med vanlig färs, bara att du gör det saftigt. Hjortkött kan ätas rosa, bara som parentes.
Istallet for att blanda i ett fetare kott i hjortfars kan du blanda i riven morot om du gor burgare. Da blir det saftigt och fint.Om man gor kottfarslimpa (med skorpsmulor och hela dratten) sa kan man ocksa blanda i riven morot och/eller hackade burktomater (utan "vattnet" i burken) for att det ska bli saftigt och inte behova anvanda fetare kott.
For att det ska smaka "skog" skulle jag krydda med enbar och kanske nejlikor, coriander och/eller fennel seeds (vet inte vad det heter pa Svenska) svart peppar och salt.