Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår firades det födelsedag här (inte min) med grillspett på marinerad fläskytterfilé, korvar kryddade med paprika och ancho chili / citron och timjan, och grönsaker. Potatissallad med rädisor, saltgurka och kapris till, samt råa champinjoner som två i sällskapet älskar och en yoghurtsås med hemkörd dragon och lite andra kryddor. Jo, och grillade majskolvar också.

Och ja, det blev en massa rester ;)

Jag jobbar på en kulinarisk uppryckning i hemmet. Middagen blev potatisgnocchi med en massa olika örtkryddor från krukorna på balkongen, hastigt stekt, färsk grön sparris med lök och hasselnötter, en avocado och några skivor av den där spanska korven som heter Fuet.

Nu ska jag ta itu med desserten: ett glas Marsala, mandelbiscotti och mascarpone.

Idag blev det lite skink och kalkonbitar, keso, potatissallad, avokado och ett glas vatten till lunch.
Nu blir det en kopp te och en banan.

Jag åt en liiiiiten curry till lunch, planerar storstilad middag med TACOS eller Fajitas i bästa numåstebarnetätamergrönsakeranda.
Det blir vegetariskt, så går det inte att välja bort...moahahahahahahaha

Till blir det lokalproducerad hipsteröl och rabarberpaj till efterrätt.

Jordgubbsglass till lunch. Coleslaw och lättsaltade chips när jag kom hem från skolan.

Nu ska jag ut och köpa en fryst rätt till i kväll.

Igår åt jag räksallad; räkor (frysta tinade), avokado, sockerärtor, körsbärstomater, romansallad, kokt ägg. Rostbröd från Gateau, majonnäs och vinaigrett till, rosé (puychéric) i glasen.

I förrgår svärmors kycklinggryta med basmatiris. Glass med björbär till efterrätt.

Ikvällblir det hämtpizza, finvarianten.

I gar kvall blev det NY strip steaks pa grillen med rodvinssas (som blev supergod) och till det en varm vineagerette potatis sallad pa nypotatis, farsk ra majs, paprika och korsbars tomater. Till 'brunch' i dag blev det farska jordgubbar inrullade i crepes (eller pankakor som jag sager sa jag forvirrar familjen som genast tror att det ar Amerikanska pankisar) med en klick gradde pa.:d

I kvall lagar sonen sockeye lax med avacado, potatis och lime som jag inte ar riktigt saker pa vart allt gar.:p

Jag ska fräsa ihop lite choritzo, carlipaprika, gul lök, med dijon, vitt vin och creme fraiche, hacka ner bladpersilja och ösa på med massa svartpeppar med kvarnen. Till detta äter jag råstekt potatis.

Efterrätt? Jao, jag fick med mig en bit glasstårta på vanilj och chokladglass med krispgömma och toppad med spunnet socker från en cateringlunch jag haft på dagen. Mums!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 640
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 251
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
554
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka