Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blir det kyckling med lime och chili, knölade in chilin och limen i kycklingen (filéer). Till blir det babyspenat med lite grönt, mojo rojo-jox och färsk pasta med spenat. Grön tuborg på flaska till, dricks med andakt då den gav mig ryggskott när jag släpade hem den.

Jag använde länge osthyveln som stekspade. En flådig vin- och ölöppnare fick jag av föräldrarna i flyttahemifrånpresent.

Jag fick bara en massa vin- och snapsglas när jag flyttade.

Men men, idag blir det vatten till maten på grund av öl i parken igår (jag undrar för övrigt om jag inte såg @mandalaki på avstånd, där jag satt i kvällssolen och hade det riktigt trevligt med min vapendragare).

Till det ovan nämnda vattnet, tänker jag servera ceasarsallad som jag förstärker med varsin varmrökt makrill.

Idag blev det en enkel omelett till middag bestående av ägg såklart med tomater, fetaost, chorizo, lufttorkad skina och lite lök på.
Enkelt och himla gott :)

Jag har haft en märklig meny idag. Men den funkade.
Frukost sen förmiddag: havregrynsgröt med rivet äpple och några hallon, mjölk och två knäcke med mjukost och pulled pork som pålägg, te & juice.
Lunch: Här började @mandalaki lägga in otäcka bilder på buke, magen knorrade. Ingen vettig mat hemma. Vad göra? En gurka rotades fram ur kylen, en hink med grekyoghurt, och ett par klyftor vitlök så var tzatzikin ett faktu. Fram med focaccian som legat i en påse sedan helgen, men den funkade fortfarande. Jag kan inte, och vill inte räkna på hur mycket bröd med tzatziki jag sörplade i mig, i ren desperation. En bytta svarta oliver, såna där färgade saker åkte ner också.
För ett par timmar sedan började jag bli lite sugen på att äta igen. Döttrarna ringde och sa att de äter på annat håll idag, så...lite vilsen i tillvaron stod jag i kylskåpet och glodde. Hot dogs! Och gurksallad! :eek::d:angel:
Jag stod med kylskåpsdörren öppen, och doppade råa hotdogs i gurksalladen. Länge. Och sen har jag typ druckit sjutton muggar, inte koppar - te. Jag tror jag fick cravings på te då min mage haft åsikter om alla mullbär jag moffat i mig i helgen. Jag hinner nog med ett par koppar te till idag. Gurksalladen är tragiskt nog slut, men jag börjar fundera lite på brieosten, den och fikonmarmeladen är ju en lyckad kombo min tunga är sugen på. För magen, den har inte bett om mer leveranser idag. Jag bara är suuuugen, må någon tejpa igen kakhålet på mig med silvertejp snart!:arghh:

Jag äter nån slags underlig improviserad middag. Stekt halloumi med citron, sweet chilisås och lite teriyakisås (misstag - goda smaker ihop men hade glömt hur salt halloumi är!) med sallad på gurka, isbergssallad, tomater och stekt sparris. Ett kokt ägg till. Mycket underlig kombination men överraskande god.

Och om någon undrar över bristen på kolhydrater:

Pasta hade inte passat till (och det åt jag till lunch på jobbet idag). Brödet tog slut igår. Och dessutom försöker jag äta upp allt som är på väg att bli dåligt i mitt kylskåp, eftersom jag gör som jag alltid har gjort - handlar på mig allt i hela världen som ser gott ut och äter sen inte upp det utan lever på ceasarsallad och fil. Och en och annan varm macka.

Sov längre än jag hade planerat idag så det fick bli falafel igen. Attans. :angel:

Igår lagade jag faktiskt ordentlig mat dock. Linscurry med alla-grönsaker-jag-hade-hemma i, mango chutney och ris till.

Men va, satt ni och söp utanför min tvättstuga utan att knacka på fönstret? :mad:

Riktigt mysig där. :)

Alltså nån var så lik dig att jag fick dåligt samvete för att jag inte hade sett dig, men denna nån var på väg att gå då jag såg henne. Var ju bra att det inte var du, för då missade jag inte att ta en öl med dig.

Födelsedagsmiddag till pappsen här. Jag gjorde dubbelmarinerad helstekt fläskytterfilé med kapris, chili och vitlök i andra marinaden. Äts kall. En enkel potatissallad med rädisor, saltgurka och rödlök med en mycket lätt dijondressing till, och så lättkokt sparris och råa champinjoner. Det blev riktigt bra. Födelsedagsbarnet var mycket nöjt och det är väl det viktigaste :-)

stripe_frame_53a09325ddf2b36d942b53ba.jpg

Här blev det kylskåpsinventering:d

Två skivor Parmaskinka, några soltorkade tomater, fem Oliver, lite riven Parmesan och grillat surdegsbröd med vitlök.
Avslutade med moreller och chokladtryffel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 497
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 240
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
549
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka