Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varmrökt lax, pasta som jag smaksatte med olivoljebrynt lök, vitlök och färsk basilika (egenodlad), sallad på galiamelon, småtomater, lök och en enkel vinägrett, samt en skål rädisor. Inte dumt alls!

@Petruska: Instämmer helt, det sägs ju att deras såser ska vara SÅÅ fantastiska men de jag smakat har varit vidriga. Om valet står mellan Jensens och vara utan sås är jag hellre utan.

Det är fel på er tanter! Jensens Favorit sås är :love:

Ikväll var jag iväg på dressyrträning och hutlöst hungrig efteråt så det blev en Sibylla hamburgare och den var inte god! :yuck:
Smakade typ kemikalier?

B&J är definitivt inte värt pengarna, imho. Det är ju som... godis eller fikabröd i fryst form, men inte så bra som det låter ;) Själv tycker jag att SIAs, som kostar 15:-, är mycket godare än B&J för 50:-.

Häagen-Dazs däremot kan jag falla för i mycket svaga ögonblick. Tycker att deras Pralines & Cream är ofantligt god.

Men det är ju det som är så härligt 20%glass 80% godis och sås :D! Med det sagt tyckte jag bättre om de tidigare varianterna förtillfället är det mest sia glas och någon annan dylik som jag äter mest av. Skumbanan är väldigt trevlig och så gillar jag wienernougat.

B&J är definitivt inte värt pengarna, imho. Det är ju som... godis eller fikabröd i fryst form, men inte så bra som det låter ;) Själv tycker jag att SIAs, som kostar 15:-, är mycket godare än B&J för 50:-.

B&J-glass har jag bara ätit en gång och det var INTE gott. Sämre än vanlig billig som köper till barn.

Barnen i sällskapet tyckte det var toppen och den glass jag hade allra svårast för, den med kakdeg:yuck:, var deras favorit.

Hela vitsen med glass försvinner när den bara blir tung och översöt, tycker jag. Glass får gärna vara fräsch, "lätt" och luftig. Sedan kan ju glass komplettera något tyngre, som en kladdig chokladkaka så väl just för att det utgör en så god kontrast.

Min favvo alla gånger är fläderblomsglass, men jag har inte lyckats hitta det i butik. Någon som vet?

Jag trooor jag var inne på ett jemsens i köpenhamn en gång, och det var fantastiskt gott. Däremot är deras paketerade såser ungefär lika illasmakande som rydbergs diton.

Och B & J har så få glassar utan slemproppar så jag får nog inte uttala mig om deras glassar generellt, men själva glassen i sig är inte någon höjdrae tycker jag.
Hittar ni något som heter Sänkdalens glass så får ni smaka på hur riktig glass ska smaka:
Choklad.jpg

Köttfärsås jag rotade fram ur frysen och hottade upp med vitlök och charlottenlök samt massor av färsk basilika till. Pasta och fetaost smulad över, var riktigt gott. En röd säl till.

Köttfärsås jag rotade fram ur frysen och hottade upp med vitlök och charlottenlök samt massor av färsk basilika till. Pasta och fetaost smulad över, var riktigt gott. En röd säl till.

Oh, tycker du om den ölen också? Jag är egentligen ingen öldrickare men den är trevlig. Har du provat Innis&Gunn? Jag köpte deras svenska specialare som hette Karlsson's Choice (av förklarliga skäl :angel:) men ordinarie sortimentet är gott också.

Jag har ju varit hundvakt när föräldrarna var i kroatien och förlustade sig, betalningen blev i form av godis av vilket jag nu levt på ett par dagar med undantag för lunch som jag ätit ute. Nu är snart godiset slut så då kanske jag kan återgå till att äta något som åtminstone kan liknad vid mat.
Dagens middag blev alltså ca 12 skumbananer och 8 småbitar med kexchoklad + te.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 565
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 246
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
553
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S