(Titthåls) operation av axeln, vad händer sedan?

GotAsecret

Trådstartare
ÄNTLIGEN!
Sådär 3,5 år efter olyckan har de nu beslutat för operation av skadade axeln som strular konstant (glider/skaver/bränner/drar/hoppar, är väl lättast att beskriva känslan typ) och som jag förstod det skulle de gå in och "städa upp" det som var skadat, och sätta fast det som är löst, ungefär.

Ingrepp som så är jag inte ett dugg nervös för, jag ska dessutom få träffa narkosläkaren enskilt för att planera och prata igenom hela grejen (Så ja, jag misstänker att jag får svar på dessa frågor då också, men det är några veckor kvar tills jag träffar honom - och då lär jag ändå ha glömt bort mina funderingar :rofl:) och så att han vet om riskerna med mig - så att jag slipper att än en gång komma in för ingrepp och sedan få höra "tyvärr, vi har tittat i dina journaler och vill inte söva dig" :banghead: så jag tror fokus kommer ligga på det praktiska under ingreppet.

Hur som helst - nu har jag ju börjat tänka på konvalecensen, och försäkringsbolaget!
Hur ont kan jag tänkas ha? Hur länge? (Ja, jag vet, individuellt - men!)
Vilken typ av kläder är att rekommendera? Lösa blusar/skjortor?
Vad bör man undvika första tiden?
Hur sover man? Jag sover ju ALLTID på vänster (d.v.s den skadade sidan) eller rygg, vaknar ofta av att ligga på sidan då det ju gör ont - men jag kan inte ligga helt still, då får jag också ont - så pest eller kolera typ. Höger sida går inte alls.
Lämplig smärtlindring? (det enda jag vet att jag inte tål är Diklofenak)

Och såklart, vad vill försäkringsbolaget veta? Ska jag meddela redan nu att man bestämt sig för operation, eller vänta tills det faktiskt finns ett datum?
Vad kan de tänkas hjälpa till med (Trygg Hansa, om det spelar någon roll)?
När/var/hur kan jag kräva ersättning? Hittills har de inte ersatt ett dugg, utan de vill vänta på slutresultatet typ...

Jag vet att det är svårt att svara, och det är förmodligen jätteluddigt nu då jag är helt seg i huvudet - men jag ville mest skriva ner mina funderingar, kanske bolla tankar/idéer/erfarenheter o.s.v.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 921
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag borde ligga och sova nu men jag bröt ihop istället... Jag har fått världens bästa nyheter för ett tag sen. Jag ska bli moster :love...
Svar
8
· Visningar
2 092
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 855
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 762
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp