Tjäna pengar ?

M

myhorseandme

Nu är det så att jag vill tjäna pengar ..
Eftersom jag gillar och jobba med hästar , så vill jag tjäna pengar på det sättet.

har kollat runt på sommarjobb i sommar , i stall eller på ridläger , har dock inte hittat ngt , man ska ju helst vara över 18 år . & jag är 14 år ..

Jag är väldigt "duktig" på tömkörning , tror ni att man kan ha en liten kurs för nybörjare och ta runt 50 - 70 kr per medlem ?
där man lär sig tömköra och så.

Eller har ni andra tips man kan tjäna pengar på genom hästvärlden ?

tacksam för svar !
 
Sv: Tjäna pengar ?

Om jag ska vara jättetråkig så kan jag skriva att ska du ge en kurs som du står för måste du deklarera den. Det kan vara enklare för dig att du ger en kurs i en ridskolas regi och de betalar din lön för de pengar som du drar in.

Kul att du är duktig på tömkörning. Vill du köra "svart" så går det ju förstås men tänk på försäkringar osv. att kursdeltagarna skriver under på en blankett att all träning går på deras försäkring...

Lycka till!
Du kan ju även arrangera en tävling eller dyligt.
Men jag tycker nog att säkraste sättet är nog att arrangera inom en befintlig klubb mot lön...
 
Sv: Tjäna pengar ?

Det är inte många som tjänar pengar på hästverksamhet...en 14 åring som bara är "duktig" lär definitivt inte göra det, tyvärr.

Men däremot kan det ju vara en idé som ridtravare sa, att du gör något på klubben och får betalt för det...
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
3 998
Senast: Efwa
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 249
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 603
Senast: Tassa
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 162
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp