Nu behöver jag ha lite hjälp med träningen av min islandshäst. Hans största bekymmer är att hän är fet. Han stod i tre veckor på grund av en sträckning och på tre veckor har han hunnit bli en tunna. Han går på bete nu och jag har ingen möjlighet att ställa honom i en hage utan gräs. Det finns ingen
Min tanke är att ha en greenguard på honom och träna mycket. Det finns en paddock, men han skulle spränga stacketet om han fick gå där. Större matvrak får man leta efter.
Jag vet inte om jag vågar rida honom men jag hade tänkt att lägga upp träningen genom markarbete 5 dagar i veckan och promenader 5 dagar i veckan. Alltså att han vissa dagar kommer röra sig 2 gånger om dagen. Är det mycket dumt?
Vad kan man träna på i tömkörningen? Hans mage är väldigt konstig, allt hänger liksom bakåt. Det gör det även om han väger 50 kg mindre. Vilka övningar kan man göra för att jobba bort magen och flytta den framåt lite? Alltså så han blir mer jämn...
Lägger in lite bilder.
Jag vill ha tips på hur man kan träna bort magen.
Galopparbete går inte och jag kan inte rida ut.
Jätte tacksam för all hjälp jag kan få och tips på övningar och träningsupplägg
Jag vet inte om jag vågar rida honom men jag hade tänkt att lägga upp träningen genom markarbete 5 dagar i veckan och promenader 5 dagar i veckan. Alltså att han vissa dagar kommer röra sig 2 gånger om dagen. Är det mycket dumt?
Vad kan man träna på i tömkörningen? Hans mage är väldigt konstig, allt hänger liksom bakåt. Det gör det även om han väger 50 kg mindre. Vilka övningar kan man göra för att jobba bort magen och flytta den framåt lite? Alltså så han blir mer jämn...
Lägger in lite bilder.

Jag vill ha tips på hur man kan träna bort magen.
Galopparbete går inte och jag kan inte rida ut.
Jätte tacksam för all hjälp jag kan få och tips på övningar och träningsupplägg