Tjocka unghästar

Bukefalos 30 år!

Personen jag kom ihop mig med anser att dens hästar får vara feta i den åldern eftersom de är unghästar.
Lite oavsett har jag svårt att se att någon någonsin skulle förlora ansiktet och ändra sig i realtid så det är nog lika bra att bara inte diskutera. Om tio år kanske hen kommer att berätta för dig att unghästar måste vara smärta. (även om det såklart är superintressant och tråden lär en mycket :) )

Personen jag kom ihop mig med anser att dens hästar får vara feta i den åldern eftersom de är unghästar.
Det du behöver diskutera med din kompis är väl definitionen på unghästar, det var ingen som höll emot mig att unghästar var 2-3 år? Möjligen 1-4 åren sexåring är ingen unghäst ävensom den behöver unghästutbildning vilket är något annat och beror på utbildningsnivå. Bene har växt färdigt i 6-7 årsåldern , visst men den är ingen unghäst.

Väldigt få med tanke på alla feta hästar man ser. Anses vara i rätt hull av vem? Ägarna själva?

Självklart av ägarna själva.

Vår ena fjording blir lite kantig när han är i rätt hull och det retar de flestas ögon. En fjording ska vara utseendemässigt rund, och kantig är samma som för tunn, enligt dem.

Självklart av ägarna själva.

Vår ena fjording blir lite kantig när han är i rätt hull och det retar de flestas ögon. En fjording ska vara utseendemässigt rund, och kantig är samma som för tunn, enligt dem.
Då förstod jag dig rätt iaf, tyckte inte du var helt tydlig 🙂

Liknande trådar

• Köp med bibehållen avelsrätt
  • Hjälp att tänka om grovfoder
  • Värdet av en mobiltelefon?
  • Livet och förändring

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur