Tjockis-kommentarer?

Status
Stängd för vidare inlägg.
V

vendelay

Har ju nu börjat svälla upp rätt rejält, och kommentarerna börjar så smått ramla in. Hur upplevde ni det där kommenterandet om 'Tjena tjockis' 'SÅ TJOCK DU BLIVIT :o' och så vidare?
Stör mig inte så mycket på det än, men har börjat lägga märke till det.

Lite motsvar kanske vore bra

-Tjock du blivit!
-Tack du med!:rofl:
 
Sv: Tjockis-kommentarer?

Faktiskt är det ingen som har sagt något om att jag har blivit tjock, däremot har flera reagerat på att magen har växt fort de sista veckorna och det har den oxå... :crazy: Men jag tror att det kan ha med att göra att de flesta av våra vänner och bekanta har fått barn själva och kommer ihåg att man inte uppskattar kommentarer om tjocklek utan snarare magstorlek... Vilket jag anser är en väldig skillnad.
 
Sv: Tjockis-kommentarer?

jag skulle svara liknande "ja jag har en anledning att vara tjock.... vad är din ursäkt?" :devil:
 
Sv: Tjockis-kommentarer?

Jag är i 25:e veckan och blir allmänt kallad tjockis... men vad gör det? Jag tar inte åt mig utan tycker det är underbart o ha en mage, nu syns det ju iallafall :)
 
Sv: Tjockis-kommentarer?

Är i v 33...börjat tröttna rejält på allt tjat om tjocklek & magen & hela kittet,när nån kommer & klappar & kommenterar hur tjock man nu är och frågar vilken mån man är i så brukar jag svara att jatg är i v 33,klappa tillbaka & fråga hur långt de själva gått.... :devil:

Tröttnat ordentligt på att bli kallad tjockis & fetknopp & allt vad det nu är...väger bara 48 kg så jag är dessutom mindre tjock än vad de flesta är utan bebis i magen :angel:
 
Sv: Tjockis-kommentarer?

De brydde jag mig inte ett dugg om, brukar säga tjockis till gravida också, med slutklämmen att det är enda gången i deras liv jag kommer att kalla dom det :smirk: .
Något som däremot irriterade mig nått enormt var att jag plötsligt var legal på nått sätt, alla fick plötsligt för sig att det var ok att ta på mig och min mage.
:eek:
Gillar inte beröring på det sättet, tycker att det är obehagligt, släpper bara in de närmaste så, så det var enormt jobbigt på alla händer på magen... :smirk:
 
Sv: Tjockis-kommentarer?

Första gången var det jobbigt, nu andra gången bjuder jag på det! Jag menar jag ÄR ju tjock! Jättetjock!! Jag försöker skämta tillbaka och eftersom jag gillar "rått" klimat går det bra. Dock tycker jag att det är lättare att bjuda på skämten nu när jag är riktigt stor än i början då jag bara såg extra fet ut. Det blev lättare när alla visste att jag var gravid helt enkelt.

Jag jobbar som lärare med främst 6-8 åringar och det är lite kul att inte alla barnen uppfattat att jag är gravid :) Jag är i v.30 så det SYNS (även om jag är överviktig i vanliga fall).
 
Sv: Tjockis-kommentarer?

Jag håller med om att det är jobbigt med främmande människor som klappar mig på magen heeeela tiden....
Är ju min magge juh... o självklart sambons... :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 699
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
471
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 102
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
889
Senast: Gulis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp