Bukefalos 28 år!

Tjockistråden 3

Det här är inte ens roligt längre, för snart 10 år sedan när jag vägde som jag gör för tillfället så hade jag ont i ryggen varje dag och fick således äta värktabletter dagligen. Nu då med +10 år och krämpor och skador avlöst varandra så har min hallux valgus blivit värre och värre och kan bara stå på häl och utsidan i princip, på grund av detta avlastar jag på tvärgående knä som också det är svullet och svagt, min rygg ska vi inte tala om men min armbåge som jag har lösa benbitar i låser sig i ett läge titt som tätt och det gör ont.

Jag vet inte om jag orkar längre. Jag är för tung för mitt eget bästa. Och varje dag under och efter jobbet måste jag försöka hantera det här. Alternativet är att sjukskriva mig, men jag behöver rehabilitering och hjälp. Får man det? Jag överväger TYVÄRR att ta hjälp via Kry eller dylikt, för det finns noll tid för regelbundna uppföljningar osv.
Jag vet att det är jobbigt att ha så ont! Tyvärr har jag insett att den enda som kan ändra på situationen är jag själv.

Inatt hade jag så jobbigt att jag fick sova med fötterna i högläge. Undrandes om jag ens kommer orka gå på mässan som jag sett fram emot så länge.

Kämpa på♥️
 
Här kommer dagens klapp på axeln. Mässan var fantastisk! Så kul att se alla fantastiska hundar.

Jag har skött mig så bra i helgen och tog en riktig koll idag. Mitt blodsocker har legat stadigt under 7,7 som var rekordet. Snarare närmare 6,0 hela dagen och med tanke på att jag inte har varit under 8 på länge så är jag nöjd.

Vad har jag ätit då.

Frukost
Avocado, fransk bondost och salami.

Mellis
Hemgjorda sötpotatischips

Lunch
Köttbullar, stekt lök och paprika och lite mer sötpotatis.

Middag en omelettsushi bit. Två stekta ägg, en avokado, och sjögrässallad och ingefäran som blev över från barnens sushi.
Här drog sockret till 7,7 förståeligt

Skryt skrytskryt
 
Hur går det för er?

Heja heja heja.
Jag har fått skjuts på vågen oxå.
Startvikt 2014 108 kilo
Idag 78,4 kilo= - 29,6 kilo.
Jisses snart kan jag verkligen fira😍
Jag vill inte prata om det :mad:

Nä men jag står still på 64 iaf, det är ju bra. Men jag inser att jag inom kort kommer gå upp i vikt igen eftersom jag har lagt ut hästen på annons. Och när jag inte är i stallet hela kvällarna längre så är det SÅ lätt att äta.
 
Jag har vart sjuk i snart 3 veckor. Och det är en utmaning! Första veckan i december åkte jag på influensan och var utslagen i 4 dagar. Men den efterföljande hostan och snorigheten verkar aldrig ge sig :wtf:.

Knaprar i mig otroliga mängder med Vicks blå för att halsen inte ska kollapsa totalt. Gjort slut på 2 flaskor med slemlösande hostmedicin etc.

Nu kommer dessutom julheglen med allt vad det innebär i mat och godisväg, men det är bara att försöka överleva. Mitt mål är att försöka stå stilla i vikt, eller i alla fall inte gå upp mer än något kg. Just nu väger jag 94,2 och har alltså tappat 18,5 kg sedan 5/9.

Precis innan jag blev sjuk så var jag iväg på en läkarkontroll, bla för mitt blodtryck, men även rådgivande samtal kring övervikten. För en gångs skull så blev det inget tjat om operation, utan min läkare blev imponerad över att jag lyckats gå ner en massa i vikt. Det togs ett helt gäng med blodprover och alla värden (hb, kolesterol, socker, thyreodea, vitaminer, mineraler etc) och allt så bra ut. Så min läkare tycker att jag kan fortsätta köra med Modifast det uppenbarligen funkar bra med min kropp. Så den 2/1 går jag på en kur med Modifast medel - som kommer pågå i 6 veckor.

/Lizzie
 
För mig går det… inte bra. Då en nära anhörig gick bort i början av december och det dessutom har varit mycket stress innan dess så orkar jag inte lägga fokus på viktnedgången just nu.
Jag har inte gått upp i vikt, snarare har jag nog gått ner lite under dom här veckorna, men har inte brytt mig om att väga mig.

Nya tag efter jul, nyår och begravning är tanken
 
Jag pratade med en dietist. Det gav ungefär så mycket som jag trodde, det vill säga inget alls. Blev mest misstrodd (men skriver du verkligen ner allt?) och kände mig idiotförklarad (du kan ju inte äta som en elitidrottare och tro att det ska funka för dig). Jag har aldrig, aldrig, aldrig hävdat att jag äter som en elitidrottare och varför skulle jag ljuga om att jag skriver ner allt jag äter och dricker? Hen började dessutom prata om läsk och släppte inte det spåret trots att jag flera gånger sa att jag inte dricker söta drycker.
Arg och besviken.
 
Jag pratade med en dietist. Det gav ungefär så mycket som jag trodde, det vill säga inget alls. Blev mest misstrodd (men skriver du verkligen ner allt?) och kände mig idiotförklarad (du kan ju inte äta som en elitidrottare och tro att det ska funka för dig). Jag har aldrig, aldrig, aldrig hävdat att jag äter som en elitidrottare och varför skulle jag ljuga om att jag skriver ner allt jag äter och dricker? Hen började dessutom prata om läsk och släppte inte det spåret trots att jag flera gånger sa att jag inte dricker söta drycker.
Arg och besviken.
Vad onödiga kommentarer. Prova en annan?
 
Jag vägde mig i går och väger nu 97 kg! 1 kg ner sedan förra veckan, inte alls fel! Jag håller tummarna för att det fortsätter så även under jul och nyår, men jag tror inte det blir några större problem ändå. :)
 
Jag pratade med en dietist. Det gav ungefär så mycket som jag trodde, det vill säga inget alls. Blev mest misstrodd (men skriver du verkligen ner allt?) och kände mig idiotförklarad (du kan ju inte äta som en elitidrottare och tro att det ska funka för dig). Jag har aldrig, aldrig, aldrig hävdat att jag äter som en elitidrottare och varför skulle jag ljuga om att jag skriver ner allt jag äter och dricker? Hen började dessutom prata om läsk och släppte inte det spåret trots att jag flera gånger sa att jag inte dricker söta drycker.
Arg och besviken.
Tyvärr har jag haft liknande erfarenhet.
Men en vän hade tur och träffade en riktigt bra.
 
Jag önskar att jag kunde få en matlista som talar om vad jag får äta måndag till söndag från morgon till kväll, för jag reder inte ut det själv. Klarar inte av att räkna kalorier. Vet inte var man kan få en sådan lista.
 
Jag gick upp till 66 igen, förvisso med lite träningsvärk och efter chipsintag, men det räckte för att få lite motivation igen. Jag är nu rusktigt trött på att det går SÅ långsamt. Så jag har lagt mig på en extremt låg nivå kalorimässigt nu. Jag ligger på 400-700 kalorier/dag skulle jag gissa. Jag äter endast lunch och inget mer, förutom en kopp te på morgonen.

Jag ligger nu på 65, och en stor del där är väl just vätska och rent bukinnehåll gissar jag. Nu hoppas jag att jag orkar hålla min diet några veckor så att jag kan nå min målvikt snart. Vad exakt målvikten är däremot, det har jag inte bestämt. Men helst skulle jag vilja hamna på 5*, alltså skulle det duga med 59, men något mindre skulle inte göra något.

När hästen är såld så ska jag köpa gymkort tänkte jag. Förhoppningsvis klarar knäna av att jogga när jag är några kilo lättare. Och bäckenet... Funderar på att köpa foglossningsbälte, då kan jag säkert springa bättre.
 
Nytt år och nystart efter allt som varit…Fokus den här veckan ligger på att äta bra igen och så börjar jag med träningen nästa vecka. Än så länge går det riktigt bra och jag har gått ner två kg. Är bara så förbaskat trött hela tiden.
 
Jag har överlevt helgerna. Gick upp 2,5 kg under jul och nyår, men det är inget konstigt eftersom jag käkade mer mat än vanligt. Det hade kunnat vara betydligt värre ;).

Jag startade en ny Modifastkur 3/1 och har tappat det jag gick upp över helgerna plus lite till. Kommer nu köra "Modifast Medel" i 6 veckor innan jag går över till att räkna kalorier som vanligt. Hittills har jag tappat 19 kg sedan jag startade den 5/9 så jag är verkligen på väg åt rätt håll. Nu ligger jag på 93,7 kg och mitt mål med Modifastkuren är att komma ner under 90 kg.

/Lizzie
 
Jag har bokat in en belöning till mig själv. Den 9/2 ska jag till Kapphal och få en timmes personal styling.

Jag vet sedan tidigare viktresor att jag har svårt att hitta bra klädstil. Jag har mängder med gamla kläder att ta fram, men behöver ändå uppdatera och förnya min garderob. Även om jag gillar mina kläder som är 10-20 år gamla, så behöver jag hjälp att hitta en bra stil.

Någon mer som nyttjat denna tjänst?

/Lizzie
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 442
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 375
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 395
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 402
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp