Bukefalos 28 år!

Tjockistråden 3

Tack vare viktläkemedlet och hjälp från dietist så är jag nere på 101,6 kg. Började på 105 kg för lite mer än fyra veckor sedan. känner mig lättare i kroppen. Fortfarande faller jag dit på sötsaker ibland men hetsäter inte alls längre utan räcker med lite glass el godis ibland. Främst vid känslor. Svårt att hantera känslor o äter då i stället vid stress tex.
 
Nej men fan, alltså jag vet inte om det kom till sin rätt för jag menar förstås att alla är välkomna här, men vi som hänger här har troligtvis ”stor” övervikt. Jag gick ju ned 25 kg för 6-7 år sedan som jag tyvärr nu har gått upp. Det är ju också att en erfarenhet som man, eller åtminstone jag, vill höra om från andra håll. Om du förstår vad jag menar! Och inte nu för att jag vet om du har skrivit något om det, men vissa kan uttrycka sig lite klumpigt och säga ”ja men det är väl bara att…”. Oftast är det inte så för oss tjockisar, för mig stämmer det, men jag är dels lat men också väldigt deprimerad.
 
För mig går det sådär… maten är katastrof om jag ska vara ärlig :meh:
Jag har kommit fram till att jag måste vara snällare mot mig själv och lägga till bra mat innan jag börjar plocka bort sådant som jag anser är onyttigt. Istället för att tvärt sluta med onyttigtheterna som jag gjort tidigare och få ätstörda tankar och sockercravings som ett brev på posten.

Mockning av hage och hundpromenader gör att vardagsmotionen flyter på med nådda stegmål nästan varje dag.
Så det känns skönt att det funkar.

Träningen tänkte jag komma igång med nästa vecka då jag vill få ordning på maten först och inte ändra allt på en gång.
Att jag dessutom brev rejält trampad av den kära hästen förra veckan och foten först nu börjar klara större belastning har också spelat in.
 
Jag har lite svårt att hitta tillbaka. Hitta motivationen. Jag hade tentavecka förra vecka och med det massor smågodis och massor mat - allt för att hålla motivationen uppe. Jag har inte gått upp fasligt eller sådär, men jag vill ju ner under 60 helst - framförallt som jag är SÅ nära.

Hur gör ni andra för att hitta motivationen igen när den har dalat?
Jag har börjat fasta längre tid istället nu, för att göra övergången lite mjukare... Har ni några andra tips?
 
Jag måste ju för att blodsockret ska vara stabilt jag vägrar insulin så länge det finns en uns produktion kvar i kroppen.

Så det är bara bryta ihop och komma igen som hjälper för mig.

Lägger in en bild från i år i dräkt ska leta efter en från när den gjordes;)

Vilket var som förgjort. Den här fick jag plats i 27 kilo tyngre
 

Bifogade filer

  • F440C535-BF8E-449A-BC03-C0B7C3C6F12E.png
    F440C535-BF8E-449A-BC03-C0B7C3C6F12E.png
    539,9 KB · Visningar: 151
Senast ändrad:
Jag har nu gjort min Modifast Max-kur som varade i totalt 9 veckor. Min startvikt var 112,7 kg och jag är nu nere i 99 kg :banana:. Jag har mått bra under kuren och det bästa med att ha kört totalt 9 veckor, är att jag verkligen vant min hjärna (och mage) med mindre portioner. Jag uppfattar det som att jag har fått bättre ordning på leptinnivåerna helt enkelt, vilket är superbra.

Bäst av allt! Mitt midjemått har minskat med 20 cm! Känns faktiskt helt otroligt! Jag är ju tjockast på mitten så det är väldigt skönt att det är bukfettet som försvinner.

Jag har fortfarande fetma, men jag känner mig betydligt starkare och smidigare nu än innan. Alltså går det åt rätt håll. Nu kommer jag ta till Modifast som enstaka mål, men för övrigt hålla koll på kaloriintaget.

Kampen är alltså inte över, men jag har fått den kickstart jag så väl behövde :)

/Lizzie
 
Jag har nu gjort min Modifast Max-kur som varade i totalt 9 veckor. Min startvikt var 112,7 kg och jag är nu nere i 99 kg :banana:. Jag har mått bra under kuren och det bästa med att ha kört totalt 9 veckor, är att jag verkligen vant min hjärna (och mage) med mindre portioner. Jag uppfattar det som att jag har fått bättre ordning på leptinnivåerna helt enkelt, vilket är superbra.

Bäst av allt! Mitt midjemått har minskat med 20 cm! Känns faktiskt helt otroligt! Jag är ju tjockast på mitten så det är väldigt skönt att det är bukfettet som försvinner.

Jag har fortfarande fetma, men jag känner mig betydligt starkare och smidigare nu än innan. Alltså går det åt rätt håll. Nu kommer jag ta till Modifast som enstaka mål, men för övrigt hålla koll på kaloriintaget.

Kampen är alltså inte över, men jag har fått den kickstart jag så väl behövde :)

/Lizzie
Men gud så härligt att läsa! Bra jobbat!
 
@SiZo
Det där med motivation är svårt tycker jag. Jag har inget konkret tips, annat än att jag vet att när jag väl kommit in i en bra rutin så blir det lättare att fortsätta. Så jag brukar tänka på det, att liksom handlar om att ta mig över den första stora ”uppförsbacken” så flyter det på igen. Men ibland är det verkligen skitjobbigt rent ut sagt :meh:

@Petronilla
Så fin dräkt, jag önskar att jag hade tillfällen i livet då jag kunde bära något liknande, men så är jag nog lite feg för att göra det också.
Bra jobbat med -27 kg :up:
 
Jag har nu gjort min Modifast Max-kur som varade i totalt 9 veckor. Min startvikt var 112,7 kg och jag är nu nere i 99 kg :banana:. Jag har mått bra under kuren och det bästa med att ha kört totalt 9 veckor, är att jag verkligen vant min hjärna (och mage) med mindre portioner. Jag uppfattar det som att jag har fått bättre ordning på leptinnivåerna helt enkelt, vilket är superbra.

Bäst av allt! Mitt midjemått har minskat med 20 cm! Känns faktiskt helt otroligt! Jag är ju tjockast på mitten så det är väldigt skönt att det är bukfettet som försvinner.

Jag har fortfarande fetma, men jag känner mig betydligt starkare och smidigare nu än innan. Alltså går det åt rätt håll. Nu kommer jag ta till Modifast som enstaka mål, men för övrigt hålla koll på kaloriintaget.

Kampen är alltså inte över, men jag har fått den kickstart jag så väl behövde :)

/Lizzie
Starkt jobbat! :up:
 
För mig har det gått mycket bättre med maten sedan jag slutat sträva efter perfektion, utan gör dom bästa valen jag kan i varje situation istället.
Vägde mig i morse och vågen visar -1,2 kg sedan förra veckan, så jag är väldigt nöjd
 
@SiZo
Det där med motivation är svårt tycker jag. Jag har inget konkret tips, annat än att jag vet att när jag väl kommit in i en bra rutin så blir det lättare att fortsätta. Så jag brukar tänka på det, att liksom handlar om att ta mig över den första stora ”uppförsbacken” så flyter det på igen. Men ibland är det verkligen skitjobbigt rent ut sagt :meh:

@Petronilla
Så fin dräkt, jag önskar att jag hade tillfällen i livet då jag kunde bära något liknande, men så är jag nog lite feg för att göra det också.
Bra jobbat med -27 kg :up:
Ja det jobbigaste är att min sambo äter vid 19-20. De dagarna jag är i stallet den tiden är det inga problem. Men om jag ska vara hemma och SE honom äta, känna lukten av den goda maten osv osv.... Herre vad svårt det är att säga, nej tack. Man blir ju hungrig.
 
Ja det jobbigaste är att min sambo äter vid 19-20. De dagarna jag är i stallet den tiden är det inga problem. Men om jag ska vara hemma och SE honom äta, känna lukten av den goda maten osv osv.... Herre vad svårt det är att säga, nej tack. Man blir ju hungrig.
Jag förstår precis vad du menar, jag är i samma situation själv. Jag mår bäst och går ner mest av att fasta på kvällen men det är svårt när min sambo äter middag
 
Jag förstår precis vad du menar, jag är i samma situation själv. Jag mår bäst och går ner mest av att fasta på kvällen men det är svårt när min sambo äter middag
Jag vet inte när jag mår bäst av att fasta längre. Brukar ju alltid hoppa frukosten - men nu sitter jag här och är snorhungrig!! Har iofs ägglossning snart så det beror väl på det. Men det är så störande. Jag är liksom aldrig hungrig annars, om jag inte äter. Börjar jag äta så finns det inget stopp.
 
Jag vet inte när jag mår bäst av att fasta längre. Brukar ju alltid hoppa frukosten - men nu sitter jag här och är snorhungrig!! Har iofs ägglossning snart så det beror väl på det. Men det är så störande. Jag är liksom aldrig hungrig annars, om jag inte äter. Börjar jag äta så finns det inget stopp.
Då är det inte lätt :heart
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 299
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 292
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 145
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 572
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp