Tjockistråden 4

Jag blir ledsen och förbannad av dessa eviga kommentarer om att "vända sig till till ett forskningsinstitut". Och jobba haranger om hur fel det är på sätt som görs, trots att vi gör så gott vi kan. Det är inte första gången det kommer upp i tråden.. Lägg ner bara!
--
Jag var på hälsosamtal i förra veckan. Allting såg kanon ut, bra kolesterol, bra blodtryck osv. Men vikten. Den är ju åt helvete fortfarande..
Jag kan inte använda appar för att räkna kalorier. Blir helt manisk och slutar äta helt. Viktväktarna har jag testat och gick upp fem kilo på tre månader.
Vill inte gå till dietist och få pekpinnar och bli dumförklarad. Det kändes så när jag fick graviditetsdiabetes, jag blev dumförklarad. "Drick inte läsk", men jag dricker ju inte läsk, "nä, gör inte det". Typ.

Jag har haft fullt upp, tävlings säsongen med hundarna har startat upp, jobb och slutspurten på min utbildning.
Har såklart glidit upp ännu mer i vikt, så från en viktnedgång på 30kg så har jag väl gått upp ca åtta kg. Precis som jag befarade så är det att bibehålla vikten som är det svåra. Sen att hitta balans i tillvaron som tydligen jag är urusel på. Tog hjälp av psykolog som bara tjatade om att jag borde stressa ner, utredas för diagnos och inte ha så höga krav på mig själv. Släppte lite med kosten, släppte lite på träningen och försöker att pressa mig själv mindre och vila. Dock fungerar det uppenbarligen inte då vikten glider upp. Samtidigt är jag urless på att logga allt, tänka på mat 24/7 och träna ibland flera gånger per dag för jag vill göra annat också och kunna fokusera på annat.
Samtidigt är jag sån som går "all in" i det jag gör eller inte alls oavsett vad, jag har svårt att hitta "lagom".

Just nu får det iallafall vara som det är, jag har bara veckor kvar på min utbildning och det ligger prio i att avsluta den.

Igår åt jag ett och ett halvt kilo äpplen och ett kg babyplommontomater plus ett revbensspjäll ca 230 g inklusive ben. Så jag hamnar på ett kaloriöverskott.

Här rinner kilona av just nu. Startade 7/5 och har till ikväll tappat 9,3kg, 6cm i midjan.

Givetvis är en hel del av det där vätska, men likförbaskat är det borta från kroppen.

Som alla förstår är det på inget sätt något hälsosamt jag sysslar med just nu, utan det är det gamla ätstörningsmonstret som vaknat. Jag har dock svårt att motivera mig till att fightas emot när det ger uppenbara resultat på en rejält stor kropp. Istället kommer jag låta monstret härja fritt och ta tag i det när vikten är där den ska. Det finns inget hälsosamt sätt att tappa nästan 10kg på en vecka, det kräver sjukt kaloriunderskott.
Så. Gör inte som jag helt enkelt.

Här rinner kilona av just nu. Startade 7/5 och har till ikväll tappat 9,3kg, 6cm i midjan.

Givetvis är en hel del av det där vätska, men likförbaskat är det borta från kroppen.

Som alla förstår är det på inget sätt något hälsosamt jag sysslar med just nu, utan det är det gamla ätstörningsmonstret som vaknat. Jag har dock svårt att motivera mig till att fightas emot när det ger uppenbara resultat på en rejält stor kropp. Istället kommer jag låta monstret härja fritt och ta tag i det när vikten är där den ska. Det finns inget hälsosamt sätt att tappa nästan 10kg på en vecka, det kräver sjukt kaloriunderskott.
Så. Gör inte som jag helt enkelt.
Men oj jösses, var rädd om dig ❤️

Jag blir ledsen och förbannad av dessa eviga kommentarer om att "vända sig till till ett forskningsinstitut". Och jobba haranger om hur fel det är på sätt som görs, trots att vi gör så gott vi kan. Det är inte första gången det kommer upp i tråden.. Lägg ner bara!
--
Jag var på hälsosamtal i förra veckan. Allting såg kanon ut, bra kolesterol, bra blodtryck osv. Men vikten. Den är ju åt helvete fortfarande..
Jag kan inte använda appar för att räkna kalorier. Blir helt manisk och slutar äta helt. Viktväktarna har jag testat och gick upp fem kilo på tre månader.
Vill inte gå till dietist och få pekpinnar och bli dumförklarad. Det kändes så när jag fick graviditetsdiabetes, jag blev dumförklarad. "Drick inte läsk", men jag dricker ju inte läsk, "nä, gör inte det". Typ.
Så dumt när vården inte är lyhörda och inte lyssnar på vad du säger 😡.

Det positiva är ju ändå att du, trots vikten- då det ju kan påverka- faktiskt har bra kolesterol och blodtryck, det är ju toppen!!! 🙌❤️

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 524
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 163
Senast: Blyger
·
  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar... 101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
177 761
Senast: Mineur
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 542
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka