Sv: Tjockistråden!
tack wysiwyg, du har fattat vad jag menade!
Jag tror att de flesta av oss som bär runt på alldeles för många kilon har varit i fällan att vilja gå ner fort för att bli av med överlasten, för att det är så himla mycket som ska bort. Man vill se resultat direkt!
Det är så oerhört lätt att då kasta sig in i diverse dieter som gör att man förvisso kanske tappar vikt fort. Men är det någon av oss som aldrig har hört att långsam viktminskning är det bästa för ett långsiktigt varaktigt resultat? Förmodligen inte...
Jag tror inte på pepp och applåder vid snabb viktminskning, för jag tror inte på själva konceptet. Pepp är väl snarare vad man behöver när man har hamnat på en tröskel där man står stilla ett tag, för att orka ta sig vidare istället för att ge upp. Och applåder för att man gör så gott man kan...
*Kl
Nån här som tänkt röra på sej idag?
Jag!!
Jag kör förvisso minimalistiskt, men lite är bättre än inget i min värld...
Jag är glad att jag lyckats byta till mig en crosstrainer, för den kan jag ställa mig på "en låt eller två" när andan faller på. Jag trampar på ganska intensivt när jag väl står där, så jag kommer upp ordentligt i puls = borde vara betydligt bättre än en promenad på samma tid. Och jag kan avsluta precis exakt när kroppen säger ifrån, behöver inte släpa mig hem nånstans ifrån med värkande leder...
Heller 2-3 ggr 5 minuter/dag än inget alls, liksom.
Jag såg en dokumentär på tv, i våras tror jag, där nån snubbe testade lite olika saker och en av grejerna var att trampa hysteriskt intensivt på en motionscykel, jag tror det var 30 sekunder en gång om dagen. Han kunde göra det iklädd kostymen på kontoren för han hann inte bli svettig på den tiden - men det gjorde underverk på hans blodvärden.
Nån som vet vilket program jag syftar på?