Tjockistråden 4

Det blev 3 gympass förra veckan och med tanke hur mycket jag jobbade är jag nöjd med hur mycket jag orkade. Igår var jag dock trött så behövde längre återhämtning mellan set och olika övningar.
Verkar ha hittat en overnight oats som jag gillar och ska äta kommande veckan.

Har i te ätit riktigt som jag borde sista veckan, har iof bara ätit mat förutom en semla men alldeles för mycket mjölmat har det blivit. Känns tydligt i kroppen och magen. Också haft migrän och kännt mig lite uschlig under veckan. Det är alltså orsaken till slarv med maten men jag funderar på om det också är så att det är maten som gjort att jag känt mig dålig. Lite moment 22 sådär.

Nåväl, nu blir det skärpning på råvaror igen och inga kolhydrater. Ska försöka hålla mig till att äta upp matlådor från frysen mestadels så blir det ganska enkelt. Behöver nog inte ens handla den här veckan.

Första gympasset denna veckan pga jobb och prioritering av sömn. Hade lust att studsa in på gymmet så pepp jag kände mig, och återhämtning var rätt prioriterat då övningar jag kämpade med förra veckan kunde jag öka vikten på.

Funderar på om jag ska börja med matdagbok men känns ångestfyllt. Någon här som använder sig av en? Hur tycker du det gör skillnad?

Jag har nu gjort 4 veckor med Itrim och det är -6,1kg på vågen. Kommer nu fasa in att äta mat också och då använda mig av viktväktarna. Är helt inställd på att det kan bli lite plus inledningsvis när jag börjar äta igen, men det är ju en långsiktig minskning jag ska ha.

Första gympasset denna veckan pga jobb och prioritering av sömn. Hade lust att studsa in på gymmet så pepp jag kände mig, och återhämtning var rätt prioriterat då övningar jag kämpade med förra veckan kunde jag öka vikten på.

Funderar på om jag ska börja med matdagbok men känns ångestfyllt. Någon här som använder sig av en? Hur tycker du det gör skillnad?
Jag loggar allt jag äter i Lifesum (så antar at det räknas som matdagbok?). Det jag tycker är bra är att jag faktiskt får koll på hur många kalorier jag får i mig och kan planera i förväg. Och jag får mycket bättre koll på hur mycket jag faktiskt stoppar i mig - vissa av måltiderna jag tyckte var kalorisnåla var helt tvärt om, hade jag bara gissat hade jag hamnat ganska fel. Sen vet jag inte hur stor skillnad det hade gjort i slutändan. Jag kan också hålla koll så att jag får i mig protein nu när jag försöker äta en viss mängd protein/dag. Eftersom jag har en logg på hur mycket jag ätit kan jag jämföra med hur mycket jag går ner i vikt och jag har en bättre uppskattning om vad jag faktiskt har för kaloribehov. Nackdelen är ju att det absolut kan bli obsessive, kan tänka mig att det är lätt kan spåra ur till ohälsosamma tankar och beteenden.

Jag går ner när jag har koll. Har jag inte koll/loggar maten så kan jag tycka att jag är duktig men inget händer på vågen.
Tror det selektiva minnet slår till och man antingen glömmer att man faktiskt slarvade nån dag eller helt enkelt drar över för man inte riktigt kommer ihåg allt man stoppat i sig under dagen..

Var jätteirriterad senast jag vägde mig över att inget hänt på vågen, jag som varit så duktig! Gick tillbaka och kollade, att man skött sig i fem dagar kanske inte kompenserade att man slarvade en hel helg :p . Jag insåg att jag nog fick vara glad att vågen inte visade plus.

Eftersom jag både har guldfiskminne, lite selektivt minne och lite lätt förnekelse så blir det väldigt svårt att gå ner I vikt utan att ha nån form av matdagbok 😜.

Jag är så otroligt omotiverad just nu. Jag vill ha gått ner alla kilon NU egentligen men det känns som en så otroligt lång väg kvar. Samtidigt har jag ändå fått in en bra rutin där jag äter i ett kaloriunderskott utan att det känns så jobbigt eller begränsande. Gymmar 3 dagar i veckan och simmar 1-2. På ett sätt känns det inte svårt att fortsätta såhär utan det är nog en väldigt hållbar rutin för mig, iallafall som livet ser ut just nu. Men ibland vill jag verkligen bara skita i gymmet och ta sovmorgon och sen sätta mig i soffan med en påse godis. Jag VET ju att det inte är hållbart i längden, men vissa dagar vill jag det ändå. (Jag äter godis en gång i veckan så jag har inte uteslutit det helt, men jag kan ju inte äta en påse godis 4 gånger i veckan fast jag vill det ibland).

Jag håller ju på att gå ner och det märks på vågen. Ibland motiverar det, ibland inte. Ibland blir jag bara så arg på mig själv för att jag har varit så dålig på att ta hand om min kropp. Det är jobbigt.

Jag räknar kalorier och tränar ca 4-5 dagar i veckan, både styrketräning och kondition.
Var gömmer sig alla kalorier?! För jag går verkligen inte ner ett smack :down: Intag snittar på 1750 kcal och förbrukade kalorier bör vara någonstans runt 2300-2500 kcal med träningen.

Sambon har börjat med 16:8 så funderar på att testa något sådant upplägg, har ni prövat någon typ av fasta och gav det något resultat på vågen?

Jag räknar kalorier och tränar ca 4-5 dagar i veckan, både styrketräning och kondition.
Var gömmer sig alla kalorier?! För jag går verkligen inte ner ett smack :down: Intag snittar på 1750 kcal och förbrukade kalorier bör vara någonstans runt 2300-2500 kcal med träningen.

Sambon har börjat med 16:8 så funderar på att testa något sådant upplägg, har ni prövat någon typ av fasta och gav det något resultat på vågen?
Jag är absolut ingen expert men som jag har förstått det är klassiska ”fällor” att missa att logga tex såser, olja man steker i samt att om man inte faktiskt mäter/väger det man loggar så underskattar man hur mycket man tar. Även att det är väldigt svårt att få en korrekt mätning av hur mycket kalorier träning faktiskt bränner, så om man tänker att ”jag brände 300 kcal på träningen så nu kan jag äta 300 kcal” blir det plus istället. Men det kanske du redan har tänkt på ☺️ Hoppas det vänder för dig i vilket fall som!

Jag är absolut ingen expert men som jag har förstått det är klassiska ”fällor” att missa att logga tex såser, olja man steker i samt att om man inte faktiskt mäter/väger det man loggar så underskattar man hur mycket man tar. Även att det är väldigt svårt att få en korrekt mätning av hur mycket kalorier träning faktiskt bränner, så om man tänker att ”jag brände 300 kcal på träningen så nu kan jag äta 300 kcal” blir det plus istället. Men det kanske du redan har tänkt på ☺️ Hoppas det vänder för dig i vilket fall som!
Jo, det vet jag men alla våra recept vi lagar efter är kaloriberäknade och sambon väger och mäter då såklart. Får fundera lite till.

Jag förstår verkligen inte vad det är med mig. Satt igår och googlade om vården täcker operationer för lös hud en lång stund. Jag vet inte ens om jag kommer få problem med det (får redan nu problem med värmeutslag, misstänker att det vore jobbigare isåfall)? Och ändå gav det mig plötsligt jättemycket ångest. Tänk så kommer jag inte se ut som jag vill även fast jag går ner till min målvikt? Jag har fortfarande många kilon kvar att gå ner och borde väl prioritera att faktiskt göra det först? Kroppen känns egentligen bra och stark, maten är inte svår att hålla som jag gör nu, jag fortsätter gå ner i vikt. Ändå tycker jag att hela principen att gå ner i vikt är jättejobbig just nu? Förstår inte alls

Gymmat idag med världens träningsvärk redan och den blev inte bättre. 😅
Jag har testat att köra maskiner på några övningar och när jag inte behöver fundera på koordinationen så kan man öka vikten och fy fan. 😁

Nu blir det macka med stekt ägg och avokado. 🙂

Har haft stressigt, har stressigt fortfarande mest att jag ska lyckas få ihop praktik och examensarbete och jobb :yuck:..
Hade en dag jag mådde ruskigt illa och tom spydde och efter det har aptiten inte riktigt återkommit. Det dock inga problem ändå att äta sina kalorier men jag slipper fylla ut en massa med grönsaker för att slippa känna att jag håller på svälta ihjäl..

- 1,2 kg denna veckan. Blev tre gympass, två simpass och mat enligt plan, var inte ens så sugen på godis att det blev något denna veckan. Varit på gymmet nu på morgonen och har både bra matlådor och råvaror i kylen så lovande start på veckan ☺️

Det är stressigt på jobbet och jag har jobbat tolv timmarspass senaste tiden. Förra veckan gjorde jag nåt jag inte gjort på typ 15 år, jag joggade...
Kände att jag inte hann till gymmet men ville få upp pulsen och röra på mig. Det gick i slow-motion och jag körde en kvart. Hade inte så farligt ont nånstans efteråt heller.
Idag gjorde jag om det men ökade sträckan lite så det blev 20 minuter ute i solen när jag vaknade, jobbigt men härligt! Det vore otroligt tidsbesparande om mitt knä kunde hålla för detta nåt pass i veckan för det kan jag ju göra hemma. Jag trycker ju inte på alls, och är försiktig med att slå i för hårt så jag hoppas.
Maten har gått okej än så länge, jag tränar just nu på att kunna lämna kvar mat på tallriken och att jag inte behöver äta allt om jag känner mig mätt.. :angel:

Det är stressigt på jobbet och jag har jobbat tolv timmarspass senaste tiden. Förra veckan gjorde jag nåt jag inte gjort på typ 15 år, jag joggade...
Kände att jag inte hann till gymmet men ville få upp pulsen och röra på mig. Det gick i slow-motion och jag körde en kvart. Hade inte så farligt ont nånstans efteråt heller.
Idag gjorde jag om det men ökade sträckan lite så det blev 20 minuter ute i solen när jag vaknade, jobbigt men härligt! Det vore otroligt tidsbesparande om mitt knä kunde hålla för detta nåt pass i veckan för det kan jag ju göra hemma. Jag trycker ju inte på alls, och är försiktig med att slå i för hårt så jag hoppas.
Maten har gått okej än så länge, jag tränar just nu på att kunna lämna kvar mat på tallriken och att jag inte behöver äta allt om jag känner mig mätt.. :angel:
Rekommenderar back on track knäskydd om du inte redan har det.

Gym idag, full av energi gick jag in på gymmet men var rätt slut när jag gick ut. Inte sådär på ett skönt sätt utan tog nog ut mig mer än vad min kropp orkar. Februari bjuder på full rulle, varje vecka känns det som att jag tänker att nästa blir bättre. 🙃
Jag har börjat äta soppa på morgonen sen ett tag tillbaka och det gör det mycket lättare att få i mig något.

Mitt inhopp i tråden gick inte som planerat 😂 Blev rejält förkyld med feber i söndags och det håller i sig än, så verkar bli en vilovecka för min del…

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 504
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 061
Senast: Blyger
·
  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar... 101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
176 971
Senast: Mineur
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 016
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår