TJOCKT ridtäcke i ull

simpan

Trådstartare
Är på jakt efter ett nytt ridtäcke i ull och vill ha ett riktigt tjockt. Typ samma tjocklek som Domanis ulltäcken (de som är på rea på Grannis nu) och de gamla hederliga golden stripe-täckena.

Har sökt som en dåre men inte kunnat hitta vad jag söker, någon som vet var man kan hitta? Det ska knäppas framför sadeln, inte intresserad av nåt som ska fästas i sadelgjorden.
Skulle helst av allt ha modellen av Exersize Sheet som man lägger under sadeln men det verkar totalt omöjligt att få tag i här i Sverige.

Beställde hem ett vanligt ridtäcke från Exklusiv efter tips och det kom idag men jag blev besviken. Det var ju tunt liksom alla andra på marknaden. Supersnyggt och ligger bra men jag vill ha ett tjockare för riktigt kalla dagar.

Någon som kan tipsa om ett märke som har det? Gärna bild!

Sv: TJOCKT ridtäcke i ull

Ja, just den modellen vill jag ha men inte i fleece utan i ull ;)

Dessutom är jag väl inte så förtjust i den där hemska färgen utan söker nåt i en mer stilren och snygg färg, typ svart, brun, marinblå eller grön.

Tack för tipset iaf!

Hade jag varit dig hade jag letat bland engelska ridsportbutiker på nätet. Robinsons, Derbyhouse, inch's etc. Jag har en newmarket i ull som man läggerunder sadeln.

Annars kolla med galoppfolk.

Hmn det finns väll Golden Stripe täcken i ridtäcke-modell. Jag tror att hmmn är det ridsportshopen som har?

Just det, golden stripe heter det.

Kolla också Divoza. Ett holländskt postorderföretag. Men jag rekommenderar inte deras kreditkortshantering.

Ja, jag ahr faktiskt försökt med det. Har spanat på eBay och diverse utländska hästshoppar utan resultat, de enda jag hittar som verkar vara av riktigt tjock ull är just "golden stripe" exersize sheet och helst vill jag ha en annan färg. Fan att man ska vara så kräsen!

Har ett från Shires som är supersnyggt grönrutigt i exersizemodell som läggs under sadeln men det köptes i england för ca 15 år sedan och har sett sina bästa dagar, dessutom är det för litet till hästen som ska ha täcke nu. Verkar som att det var bättre förr :angel:

Ska spana in sidorna du tipsade om.

Ridsportshopen har i exersizemodell (precis det jag helst vill ha) men så är det den här fula färgen...

Undrar just varför det inte finns några i vettiga färger? :confused:

Jag tycker just den färgen är supersnygg. Inser också att jag gjorde ett tokbra fynd. Jag hade köpt en grimma på Divoza som jag inte gillade. En stallkompis på ett inackstall hade köpt häst med utrustning. Bl.a. ett gpldenstripe ex-sheet. Exakt likadant som de på bilderna på ridsportshop. Vi bytte rakt av. Grimman hade kostat mig 150-200 kr.

Jag sitter här och fiskar upp hakan från golvet.

Om jag nu bara inte hade missat goldenstripetäckena på hööks. Och så vill jag ha en filt också.

Jag har Mias RS ridtäcke i ull. Mycket tjockare och mjukare än Exklusivs ridtäcken. Jag har ett sandfärgat och har det ofta under sadelkåpan och knäpper fram. Med facit i hand hade jag beställt ett mörkare - för det blir missfärgningar där skänkeln trycker mot sadelkåpan. Iofs syns ju inget när man har täcket just under kåpan, men jag brukar knäppa täcket över mina ben när vi skrittar av efter ett ridpass... :) Men tjockt, varmt och mjukt är det i alla fall,

Ja, just den modellen vill jag ha men inte i fleece utan i ull ;)

Dessutom är jag väl inte så förtjust i den där hemska färgen utan söker nåt i en mer stilren och snygg färg, typ svart, brun, marinblå eller grön.

Tack för tipset iaf!

Jag har ett horseware newmarket i brun randigt, det finns ju även i blått.;)

Vilket superbra byte du gjorde!! :o

Tackar för tipset om eBay, har dock redan spanat på täckena där och det var inte tillräckligt snyggt :angel:

Lutar åt att jag syr upp ett själv, då får jag ju precis vad jag vill ha.

Ja, jag har spanat på Mias men inte riktigt fallit för dem. Vill ha ett täcke som är ännu lite kraftigare, men tack för tipset.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Det här med muskelskador...
Tillbaka