Tjockt ulltäcke

Sv: Tjockt ulltäcke

Åh hals låter intressant!
Vad är det för butik? finns det en hemsida? är det tjockt och fluffigt?? :)

mm men jag är inget fan av att ha dubbla täcken, än mindre tredubbla.. dessutom sitter oftast fleecetäcken så dåligt så för mig är inte dubbla fleece ett alternativ :o

Har inte mias några ulltäcken med hals? Är ju toppen när man kan välja färg och kantband själv!

Jodå, så svettas min också om somrarna, så jag vet hur det är ;) Nästan så man önskar man kunde klippa då också så att dom svettades mindre :p

Bison: Ja du ser! Tur att det inte var mitt huvudsakliga tips då, har inte så stor erfarenhet av tjocklek på ulltäcken, men desto mer av hästar som svettas mycket :D

Jo, Glada Hästen är det! Tycker det är lagom, inte lika fluffigt som Anna Scarpati men helt klart prisvärt.

Dålig bild på hästen när vi provar för att se vilken storlek som ska beställas...

IMG_0364.JPG

Köpte ett täcke från Catago för ett tag sen med ett lager fleece innerst och ett lager ylle ytterst, två täcken i ett. Kändes väldigt tjockt och varmt, tänkte att det kan vara bra under vintern när det är jättekallt, brrr. Det sitter jättebra på min häst och jag är nöjd :)

fast mias täcken är way för tunna, de passar perfekt vid ridning, men inte i en transport där det kan bli "dragigt" för ventilationen

Det blev ett täcke från Charlies och det kom precis..

Om jag ska vara ärlig så är jag inte alls särskillt impad.. för att vara exakt, så väger täcket 4,37 kg ;) Är inte i närheten på så tjockt som jag hoppats på...
Köpte ett marint. och i det stora hela så är det snyggt... förutom att dom har broderat världens största CHARLIES på bringan!! :eek: Dessutom är det dåligt broderat och jag vill bara kräkas på loggan! Helt hemsk!!

Visst, det är tjockare än mias, men inte alls vad jag tänkt mig.. näe, det blir nog till att skicka tillbaka! Jag har verkligen ingen lust att betala för att vara en vandrade reklampelare *kräksmilie*

Det jag har sett av Newmarket Golden Stripes ulltäcke är att det är ordentligt tjockt. Du var ju inne på det tidigare i tråden. Avfärdat det?

njä nu är jag mest bitter eftersom jag måste betala för att skicka tillbaka täcket... haha jag är PMS-SUR över den där äckligt fula loggan, och så ska jag behöva betala för att slippa se skiten :devil:

Goldenstripe filtarna/tänkena är ju betydligt dyrare och rätt svåra att få tag på... pratade med Lyckås som sa att dom kunde ordna det åt mig men jag fick inget pris av dem och just nu vill jag verkligen inte beställa något som jag inte klämt och kännt på innan...

åh guuuuud vad jag är sur nu, haha, jösses, hade inte den där skräpiga loggan suttit där, så hade jag nog (surt) gett med mig och behållt täcket.. men när jag tittar på täcket blir jag bara arg när jag ser loggan :devil::angel:

Jag köpte ett riktigt tjockt ulltäcke för en massa år sedan (läderknäppning). Är nästan (99%) säker på att det är ett Horseware (Golden Stripe). Ett helt underbart täcke!

Vi åkte alltid till träningarna och hade hästarna helklippta. Av med sadeln och på med täcket, sedan gick vi i ca 25-30 min som avskrittning - sedan var täcket helt blött på utsidan och hästen helt torr (och täckessidan mot hästen).

Har prövat andra ulltäcken genom åren (mitt underbara täcke blev stulet :cry: ) men tycker att det är svårt att hitta "det perfekta" ulltäcket. Någon som vet om dessa tjocka tillverkas fortfarande?

tror inte horsewear har ulltäcken, var in hos dem (strömsbergsgård) på globen och de hade inga... jag gissar på att det är shires golden stripe du haft.. de är supertjocka, super bra och.. super dyra :p

Ahh, googlade på Shires och du har rätt, det ser ut som det jag hade! Synd att de är så dyra.....skulle behöva ett nytt.

Har hört (har inte sett eller klämt på själv dock) att Xtreme Horse Makeovers ulltäcke "Falpro Newmarket" ska vara mycket bra (de är utan gjordar), men det var priset då.....

Tyvärr är loggan så himla stor, ca 7,5 * 30 cm och lite mönstrad i det röda så då riskerar jag nog bara att förstöra täcket.. Jösses jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur man kan smälla på en så ful logga och förstöra ett så i övrigt fint täcke...

bild3_177292773.jpg

bild_177292754.jpg

jag vill ha gjordar så då faller det också bort....

mm just nu känns det som att jag bara surt biter ihop och betalar för ett golden stripestäcke..

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 719
Senast: Bullen22
·
Utrustning Funderar på att uppdatera täckesgarderoben lite. Men vet inte riktigt vad jag ska satsa på för tjocklekar. Har sedan tidigare 1x 0gr...
Svar
13
· Visningar
1 781
Kropp & Själ Jag har precis tagit mig igenom årets första "träningsrunda". Typ i alla fall. Jag är oerhört otränad, har knäproblematik sen lång tid... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 938
Senast: ekra
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i... 2
Svar
33
· Visningar
10 404
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka