Bukefalos 28 år!

Tjoho! Vi har köpt ny bil - vad ska ongen åka i?

Jag har max-way och hi-way bredvid varandra i bilen och håller med om att de är lika i storlek. Däremot blev det trångt med bakåtvänd stol bakom passagersätet oavsett vilken sort det blev av de två. Jag tycker att det verkar bli bättre med plats fram när man har enbart en bakåtvänd i mitten än om den ska stå på kanten.

Även om vi fick in två bakvända så är det inte jättegott om plats i övrigt. Jag kan sitta i passagerarsätet fram, men inte maken. Och jag får skaffa en sån där kudde att sitta på om jag ska sitta där bak jämte tjejerna för jag mår illa när jag får så dålig sikt framåt.

Blev nyfiken på hur lång din stora är. Varit på nån 3års-koll? Tova har nog rätt långa ben tror jag.
 
Min satt i hi-way tills hon var 4 och ett halvt. Hon var 109cm på fyraårskontrollen och 116 år på femårskontrollen, så någonstans däremellan växtes hi-wayen ur.
 
När vi hade Hi Wayen bakom passagerarsätet gick det fint för mig, 187 cm lång att sitta fram i vår Fabia. Visst, lite trångt, men inte värre än att jag inte kunde sitta fram de 40 milen det tog oss till Älvdalen :) t.ex.
 
Även om vi fick in två bakvända så är det inte jättegott om plats i övrigt. Jag kan sitta i passagerarsätet fram, men inte maken. Och jag får skaffa en sån där kudde att sitta på om jag ska sitta där bak jämte tjejerna för jag mår illa när jag får så dålig sikt framåt.

Blev nyfiken på hur lång din stora är. Varit på nån 3års-koll? Tova har nog rätt långa ben tror jag.
Hon gjorde 3-årskontroll i höstas redan och resultatet från den har jag glömt. Hon drar dock 104 i kläder så gissningsvis ungefär den längden.
 
Vi kunde använda hiway till vara tva "stora" fram till ungefär 5ardagen (110cm), da har det känns ok att byta till bältesstol. Nu aker minsta i den, vi far se hur länge den fungerar till henne. Skulle jag köpt ny stol idag skulle jag vald maxway eller minikid.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 957
Senast: Görel
·
Småbarn Jag tänkte försöka få tag på en ny bilbarnstol när jag är på semester i Sverige i sommar. Dock ska vi flyga upp , så vi kan inte testa...
2
Svar
31
· Visningar
1 981
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp