TJURIGT FÖL

F

frenja

Har ett sto som är 4 månader som har blivit tjurig och inte alls så social som hon har varit innan. Vet inte vad som har hänt, hoppas ju på att det bara är något hon har fått för sig. Lägger öronen bakåt och riktigt visar att hon inte vill att jag ska röra henne men ibland så är det helt OK. Vad tror ni?
Varför har hon blivit så här?
Vill ha råd vad jag ska göra, ska jag bara strunta i henne och hoppas på att det går över eller?
 
Jag tycker du ska kolla henne så hon inte mår dåligt först och främs eller har ont.
Närdu har gjort detta så tar du hand om henne som du gjorde innan. De kan få för sig saker.
Pyssla lite extra på henne för att hon ska fatta att du gör allt du är ledare.
De testar det gäller att de inte tar över .
jag har en fölis hingst på 5 månader.
Han är lite brötig och jobbig när vi går ut och in från stallet. men jag får säga till honom att så gör vi inte :banana:
 
Tror inte att hon har ont, jag har gått igenom henne så gott jag kan själv. Ska avmaska henne imorgon tänkte jag, kan ju vara en sådan sak. Hoppas och tror att det bara är en sak hon har fått för sig. Tyckte att det började när hon fick börja att vara inne på nätterna.
 
jag säger som rotterö, OM det inte är nåt fel på den så är det inte omöjligt att dom kommer i en period där dom testar sina förmågor :D. Jag har varit med om det några ggr, när den snälla gudomliga lilla märrungen helt plötsligt får för sig att skrämma skiten ur mig :rofl: :rofl:(oftast är det stoföl som grinar till sig, hingstarna beter sig sällan "surt")det är bara att rya till och visar att man inte accepterar beteendet och det brukar gå in ganska så snabbt....dom har ju iallafall försökt :D :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: sorbifolia
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 939
Senast: Stereo
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
2 672
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp