Tjuvparning?

Ria95

Trådstartare
Hej. Behöver lite hjälp.
Min tik som var 7 dagar in i löpet var ute i trädgården. Efter Max tio minuter kommer jag ut och ser henne lekandes i full fart med en (för mig och henne känd) okastrerad hane. Jag kände mig till en början lugn eftersom de brukar vara trötta efter en parning och de lekte som sagt i full fart. Inga täcken på ”vätska” på honom eller direkt på henne och han hade inte fällt ut sin penis.

det som oroar mig är att hon efteråt viker svansen åt sidan direkt efter. Och även nu två dagar senare viker hon den åt sidan. Hon brukar ha långa löp. Hur troligt är det att en tjuvparning gått till?

Tacksam för svar🙏🏻
 
Hej. Behöver lite hjälp.
Min tik som var 7 dagar in i löpet var ute i trädgården. Efter Max tio minuter kommer jag ut och ser henne lekandes i full fart med en (för mig och henne känd) okastrerad hane. Jag kände mig till en början lugn eftersom de brukar vara trötta efter en parning och de lekte som sagt i full fart. Inga täcken på ”vätska” på honom eller direkt på henne och han hade inte fällt ut sin penis.

det som oroar mig är att hon efteråt viker svansen åt sidan direkt efter. Och även nu två dagar senare viker hon den åt sidan. Hon brukar ha långa löp. Hur troligt är det att en tjuvparning gått till?

Tacksam för svar🙏🏻



Personligen skulle jag utgå ifrån att parning kan ha skett och agera därefter.
 
Senast ändrad av en moderator:
Tycker inte det låter som att dom fått till det, men är du osäker går det numera att abortspruta tidigt :)
Vad är det du oroar dig över angående att hon viker svansen åt sidan? Så gör tikarna i höglöp när dom är parningsvilliga och det pågår flera dagar.
 
Tycker inte det låter som att dom fått till det, men är du osäker går det numera att abortspruta tidigt :)
Vad är det du oroar dig över angående att hon viker svansen åt sidan? Så gör tikarna i höglöp när dom är parningsvilliga och det pågår flera dagar.
Antar att det oroar mig för det visar att hon varit parningsvillig och att det därför är mer troligt att något hänt.
men jag får ta och boka en tid hos veterinärer. 😊
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Tycker inte det låter som att dom fått till det, men är du osäker går det numera att abortspruta tidigt :)
Vad är det du oroar dig över angående att hon viker svansen åt sidan? Så gör tikarna i höglöp när dom är parningsvilliga och det pågår flera dagar.
Det är väldigt individuellt, har haft tikar som bara vikt svansen i några timmar, för på hanar har fått på moppo.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har en 6 årig tik en omplacering som aldrig förr bott tillsammans med andra hundar. Sen har vi en nu snart 8 månaders hund (tiken hade...
Svar
10
· Visningar
1 659
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Hur lätt/svårt är det att missa att en tik löper? En bekant hade sin hane hos en dagmatte som har en tik och där blev, enligt dagmatten...
2
Svar
24
· Visningar
3 181
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Min tik är känslig i magen efter en lång tids medicinering av smärtstillande förra året (svår hornhinneskada, och direkt efter det en...
Svar
8
· Visningar
1 321
Senast: Heddiz
·
Hundhälsa Min tik började löpa i onsdags, inte så hon blödde, men svullen vulva och lite blodblandade ”flytningar” som det brukar vara innan det...
Svar
0
· Visningar
2 252
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp