Tmkörningsgjord..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lijsan___
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 817
L

Lijsan___

Jag vet inte om jag lagt denna tråden rätt.

Men det är så här att min tömkörningsgjord har bara två ringar och dom sitter högst upp (på ryggen). Skulle vilja ha en ring på vardera sidan, då jag har lärt mig att det är lättare att börja tömköra hästen i dom.

så nu till frågan. :)
Kan man göra som egna ringar att sätta på, eller blir det helt konstigt.
I så fall hur sätter man fast dom??
Någon som har ett bra förslag, eller som kanske har gjort ngt liknande själv. :)

Sv: Tmkörningsgjord..

håller med fjordtokan.. gjorden från H**ks är mycket bra ! :)

okej har ni ngn bild på den. Blev välldigt nyfiken nu :)

ännu bättre än hööks billiga strunt är en riktig tömkörningsgjord med järndäckel och massor av stående ringar.

och viktigast av allt, ett par riktigt bra lädertömmar i tunt smalt läder minst 16 meter långa. Allra helst tärnsjö, men globus tycker jag funkar bra efter några veckors användande så de blir mjuka.

Men om man inte tömkör så mkt funkar hööks alldeles utmärkt, jag tömkör 3 grr i veckan och tycker inte den är kass.

Däremot gör en felinpassad tömkörningsgjord mer skada! Det är lika viktigt att en tömmköringsgjord med järn i passar likabra som en sadel.

Tömmarna håller jag med dig om...

jag ska bara tömköra ngn dag i veckan, inte alls ofta och jag har inte så mkt pengar så jag får isf sattsa på en lite billigare. Men som min tränare rekomenderade, vara att ha läder tömmar så dit tips är jättebra. :D
Tackar:bow:

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks... 2
Svar
35
· Visningar
2 811
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 893
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 859
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka